آخوندي : صنعت هوانوردي بيش از يك وسیله حمل ونقل است

عباس آخوندی
رشد ۲۲درصدي مسافر داخلي نتيجه آزادسازي بازار است/ سرمايه‌گذاري بيش از ۲۵۰ ميليون دلاري در بخش سيستم‌هاي ناوبري


وزير راه و شهرسازي در اجلاس كاپا و در جمع بزرگترين سرمايه‌گذاران صنعت هوانوردي با تاكيد بر اين كه آسمان ايران آسماني آزاد و كاملا امن براي تمام پروازهاي بين‌المللي است، گفت: بر اين واقفيم كه صنعت هوانوردي در رشد و توسعه ملي و همچنين رشد اقتصاد جهاني جايگاهي ويژه دارد و داراي قواعدي جهاني است كه ما به آن تعهد داريم. 
وي ادامه داد: آقاي هاربيسون گفتند كه صنعت هوانوردي بيش از يك حمل ونقل است و ما نيز موافقيم. اين صنعت يك سبك زندگي است و وسيله‌اي است براي ارتباط ملت‌ها؛ بنابراين ما به صنعت هوانوردي به عنوان يك بستر جهاني براي مبادله اقتصادي، فرهنگي و سياسي نگاه مي‌كنيم.
آخوندي ادامه داد: از جهت فناوري نيز صنعت هوانوردي يك فناوري بسيار بسيار پيچيده است كه شايد ما به ظاهر فقط آن را در رفت و آمد هواپيما ببينيم، اما داراي ابعاد مختلف در حوزه‌هاي مختلف اعم از فناوري اطلاعات، ساخت و از همه مهم‌تر بحث زنجيره خدمات است. بنابراين ما به اهميت اين صنعت در رشد و توسعه ملي و همچنين رشد اقتصاد جهاني كاملا واقف هستيم.
وزير راه وشهرسازي ادامه داد: در آغاز تاكيد كنم كه ما به اينكه صنعت هوانوردي يك صنعت جهاني است كاملا واقف هستيم. قواعد جهاني وجود دارد و ما به اين قواعد جهاني پيوسته‌ايم و همچنان كه گفته شده است جزو بنيانگذاران كنفرانس شيكاگو هستيم.
وي تاكيد كرد: ايران به قوانين بين‌المللي اعتقاد دارد و طبق مقررات بين‌المللي در صنعت هوانوردي عمل مي‌كند و بر اساس همين تعهد اعتقاد داريم كه بايد بتوانيم منافع ملت ايران را در سطح بازار صنعت هوانوردي به دست آوريم.

مطالب رپورتاژ