آخوندی قطعات یک و دو آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را افتتاح کرد

عباس آخوندی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم راه اندازی قطعات یک و دو آزادراه  کنارگذر شرق اصفهان با اشاره به نقش آن در کریدور شمال-جنوب داخل کشور گفت: این پروژه می‌تواند به آزادراه اصفهان-شیراز یا همان کریدور شمال- جنوب ایران به طول ۲۴۰ کیلومتر متصل شود.

وی افزود: این دو آزادراه به طور همزمان تکمیل خواهند شد و در مجموع پروژه‌ای به‌طول ۳۰۰ کیلومتر برای تمام این خطه و ملت ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخوندی با اشاره به روند پیشرفت و ساخت کنارگذر شرق اصفهان بیان داشت: احداث این مسیر سال ۸۲ آغاز شد و پس از سپری کردن روند پیشرفت در اوایل سال ۹۰ از نفس افتاد و درگیر مسائل حقوقی و اداری شد اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیرو امید با توافق با سرمایه‌گذار پیشین و بدون نیاز به رفع مسائل حقوقی از طریق مراجعه به دادگاه، این پروژه را تحویل گرفتیم.

این مقام مسئول با اشاره به مدل قراردادی کنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان کرد: سهم مشارکت دولت و بخش خصوصی در قرارداد قبلی به صورت ۵۰-۵۰ بود که در مدیریت جدید سهم دولت به ۳۰ درصد کاهش یافت و انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه انجام شد. همچنین سایر امور اداری به طور مرتب و قانونی جلو رفت تا مشکلی در آینده برای انجام این پروژه به وجود نیاید.

وی افزود: برای ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده در قطعه سوم نیز فراخوان اعلام شد و در صورت موافقت پیمانکار دو قطعه اول و دوم از واگذاری قطعه سوم از سوی ما استقبال خواهد شد.

مطالب رپورتاژ