آزادراه اصفهان-شیراز در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۷۱ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آزادراه‌های کشور گفت: در تلاشیم تا پس از تأمین اعتبار مناسب در سال جاری و سال آینده، این پروژه به‌سرعت تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، خیرالله خادمی درباره پیشرفت پروژه آزادراه اصفهان-شیراز به‌عنوان یکی از کریدورهای ترانزیتی شرق-غرب کشور اظهار داشت: آزادراه اصفهان به شیراز که بخش اعظم آن در استان فارس است، یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود؛ در این پنج سال اخیر اقدامات گسترده‌ای در پروژه انجام شده است، پروژه بسیار بزرگ است و ابعاد مختلفی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: این آزادراه به طول ۳۳۸ کیلومتر زمان سفر را نسبت به مسیر فعلی حدود ۲ ساعت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان-شیراز پیشرفت مناسبی دارد، اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان توسط دولت و سرمایه‌گذار خصوصی در این پروژه هزینه شده است، اما ارزش امروز پروژه تا ۴ هزار میلیارد تومان هم برآورد می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این پروژه به‌صورت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد سرمایه‌گذار است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۸ جبهه کاری در پروژه داریم، ضمن آنکه حدود ۲ هزار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات راه‌سازی، پنج دستگاه کارخانه تولید آسفالت، ۱۳ دستگاه ماشین سنگ‌شکن و تولید مصالح و بیش از یک هزار نفر در این پروژه فعال هستند.

وی پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان-شیراز را ۷۱ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر زیرسازی پروژه پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و در بخش روسازی، پروژه حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای روسازی بتونی در آزادراه اصفهان-شیراز را ویژه دانست و گفت: این پروژه اولین آزادراه کشور است که روسازی بتونی می‌شود، در ۵۴ کیلومتر از این پروژه حدفاصل ایزد خواست تا آباده روسازی بتنی اجرا می‌شود که ۱۶ کیلومتر آن به پایان رسیده است، همچنین آسفالت‌ریزی نیز در ۳۵ کیلومتر از پروژه تکمیل‌شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم، امسال و سال آینده پس از تأمین اعتبار مناسب، این پروژه به‌سرعت تکمیل شود، گفت: در صورت تأمین اعتبار مناسب از سوی دو طرف (دولت و سرمایه‌گذار) در سال جاری و سال آینده، این پروژه سال ۹۹ تکمیل می‌شود، البته یکی از موضوعات قابل‌توجه همین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (شریک ۵۰ درصدی دولت) در آزادراه است، به‌هرحال بخش خصوصی هم باید سرمایه خود را بیاورد تا پروژه تکمیل شود.

 

مطالب رپورتاژ