آغاز به کار چهارمین نمایشگاه لجستیک و زنجیره تامین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تامین، نمایشگاهی است که در آن فعالان صنعت، نوین‌ترین صنایع و تجهیزات، تولیدات، خدمات و برنامه‌های خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

این نمایشگاه در چهار بخش اصلی «تجهیزات»، «حمل و نقل و انباری داری»، «پخش» و «سیستم‌های اطلاعاتی ارتباطاتی و نرم افزاری» برگزار می‌شود.

بنادر و اپراتور‌های ترمینالی، حمل و نقل سنگین و نیمه سنگین، انبار‌ها و سیلوها، تجهیزات بارگیری، لجستیک سخت، شبکه‌های­­ توزیع و پخش مواد غذایی، دریافت و ذخیره سازی و توزیع کالا، حمل و نقل زمینی هوایی و دریایی، خطوط حمل و نقل اقیانوس‌ها، سیستم‌های نگهداری مواد و سیستم‌های تامین­ امنیت حمل و نقل، بخش‌هایی از چهارمین نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تامین است.

لجستیک زنجیره‌ای از مراحل مختلف تولید کالاها، خدمات و برنامه‌ها تا رسیدن به دست مصرف کننده است و این موضوع نقش حیاتی در اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و مدیریت تامین نیازمندی‌های جامعه داراست ­بویژه در حال حاضر که کشورمان با تحریم‌های ظالمانه مواجهه شده، لجستیک از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در این نمایشگاه اکثر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌ها و انجمن‌ها توانمندی‌های لجستیک خود را به نمایش می‌گذارند. ­

در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک­ و زنجیره تامین، ­در کنار شرکت‌های ایرانی، نمایندگان و شرکت‌هایی از کشور‌های آلمان، ترکیه، روسیه، چین و آذربایجان نیز حضور و مشارکت دارند.

این نمایشگاه در سالن‌های ۶ و ۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران و در فضایی بالغ بر ۶ هزار متر مربع بر پا شده است، هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد و نمایش شبکه‌ای گسترده از فعالین صنعت لجستیک، برقراری ارتباط و پیوند مناسب بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان خدمات این صنعت، ایجاد بستری مناسب در زمینه‌های مرتبط با لجستیک، زنجیره تامین و شبکه‌های کسب و کار، ­همکاری پویا با دانشگاه‌های معتبر و نهاد‌های مرجع و دانش بنیان است.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تامین از امروز تا ۱۶ بهمن ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

مطالب رپورتاژ