آلمان ... لجستیک

آلمان‌‌ها در ایران لجستیک آموزش می‌دهند

دبیرکل فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران گفت:با همکاری کشور آلمان دوره‌های آموزش لجستیک در کشور برگزار می‌شود

ششم آبان‌ماه جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی با حضور مقامات ایرانی و آلمانی و تشکل‌های لجستیکی برگزار شد. در آن جلسه فرصت‌ها و زمینه‌های مختلف همکاری دو کشور در زمینه لجستیک مورد بررسی قرار گرفت.

محمد عیقرلو گفت :کشور آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در زمینه لجستیک است. ما می‌خواهیم از مشاوره‌های این کشور استفاده کنیم و مدل لجستیکی این کشور را در ایران پیاده کنیم.

او تاکید کرد: در همین زمنیه قصد داریم در زمینه آموزش از این کشور بهره‌ ببریم.

وی گفت : در این جلسه معاون امور تعرفه‌ها و قراردادها رایزنی‌هایی با تیم آلمانی داشت و به تیم آلمانی درباره ظرفیت‌های بندر شهیدرجائی اطلاعاتی ارائه شد. تلاش داریم تا بتوانیم ظرفیت‌های بنادر ایران را به آلمانی‌ها معرفی کنیم.

این کارشناس حوزه لجستیک مشکلات این حوزه را مدیریتی دانست و گفت لازمه حل این مشکل آموزش است.

در زمینه لجستیک حدود 10 تا 20 هزار فرصت شغلی وجود دارد. این حوزه آن‌قدر گسترده است که نیازمند یک آموزش مبتنی بر برنامه‌ریزی است تا بتوان تحولاتی را ایجاد کرد .

عیقرلو گفت : ما قصد داریم فرهنگ لجستیک را در کشور بومی کنیم. در حال حاضر این آمادگی را داریم که دوره‌های لجستیکی را با هکاری کشور آلمان برای جوانان علاقه‌مند کشور برگزار کنیم.

او درباره سابقه همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان نیز گفت: حدود 150 سال است که با آلمان رابطه اقتصادی داریم. در زمان امیرکبیر اولین قرارداد با این کشور منعقد شده است.

مطالب رپورتاژ