اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به تکمیل زنجیره حمل‌ونقل جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

با اتصال ریلی بندر چابهار به مسیرهای اصلی کشور، حدود ۶ میلیون تن ظرفیت حمل بار از این طریق ایجاد می‌شود.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل‌ونقل و به نقل از پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های سازمان راهداری و توسعه زیربناها اختصاص‌یافته و ۱۱۰ میلیارد تومان هم در بودجه سال جاری با تصویب مجلس شورای اسلامی برای راه‌آهن چابهار در اختیار دولت قرارگرفته است.

عبوری افزود: بااتصال ریلی بندر چابهار به مسیرهای اصلی کشور، حدود ۶ میلیون تن ظرفیت حمل بار از این طریق ایجاد می‌شود.

وی گفت: بر اساس دستور وزیر راه، بهسازی و اصلاح محورهای چابهار- ایرانشهر– بم و همچنین محور ایرانشهر– زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل نشدن بزرگراه زاهدان- زابل افزود: این طرح سالیان زیادی طول کشیده است و امیدواریم با پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس و همت مدیران استانی این بزرگراه به اتمام برسد.

فرامرز مصلح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور هم در این مراسم با اشاره به افزایش تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش این حوادث، نصب دوربین‌های کنترل سرعت در دستور کار است و ۳۰ دوربین جدید تا ۴ ماه آینده در جاده‌های استان نصب می‌شود.

یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس هم گفت: درصورتی‌که مدیران استانی پیگیر برنامه‌های در دست اجرا، بخصوص دوبانده شدن جاده‌ها باشند، نمایندگان، آن را برای تخصیص اعتبار در مجلس با جدیت دنبال خواهند کرد.

در این مراسم اکبری به‌عنوان مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ایوب کرد به‌عنوان مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای و پایانه‌های شمال استان، جاوشیری به‌عنوان مدیرکل حمل نقل جاده‌ای و پایانه‌های جنوب استان و جلال وند به‌عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان معرفی و از خدمات مالکی و خانقاهی مدیران کل راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تجلیل شد.

 

مطالب رپورتاژ