افتتاح مرکز پایش از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی

افتتاح مرکز پایش از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی

در بازدید وزیر نیرو از کارخانجات گروه مپنا مرکز پایش وضعیت و تشخیص عیب از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی مپنا افتتاح شد.

به گزارش سایت اقتصادی صنعت حمل ونقل به نقل از پاون، رضا اردکانیان وزیر نیرو در ادامه بازدید از کارخانجات گروه مپنا، مرکز پایش وضعیت و تشخیص عیب از راه دور آنلاین نیروگاه‌های حرارتی و بادی مپنا را نیز افتتاح کرد.

این مرکز که از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد، از راه دور و به صورت هوشمند، اقدام به جمع‌آوری و پایش وضعیت تجهیزاتی مانند توربین گاز، توربین باد، ژنراتور و ترانس می‌کند.

افزایش طول عمر قطعات گران‌قیمت نیروگاهی، افزایش دسترس‌پذیری و تولید، کاهش خاموشی‌های ناشی از خرابی تجهیزات، بهینه‌سازی زمان‌های خاموشی مربوط به عملیات تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان نیروگاه از جمله دستاوردهای حاصل از طراحی، ساخت و راه‌اندازی این مرکز در حوزه اقتصادی است.

با توجه به اینکه فناوری‌های مورد استفاده در این حوزه از فناوری‌های روز دنیا هستند، دست‌یابی به آنها مپنا را در رده شرکت‌های مطرح در حوزه سرویس و خدمات پس از فروش قرار می‌دهد و سبب افزایش صادرات خدمات مهندسی و افزایش امکان بازاریابی و فروش محصولات این شرکت در کشورهای دیگر و جلوگیری از خروج ارز خواهد شد.

کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست از اثرات اجتماعی مستقیم استفاده از این سامانه پایش وضعیت است که توسط جمعی از نخبگان و متخصصان برجسته گروه مپنا طراحی و راه‌اندازی شده است.

مطالب رپورتاژ