افتتاح ۱۰ كیلومتر از باند دوم محور هراز

صبح روز دوشنبه 29 شهریورماه با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی ۱۰ كیلومتر از باند دوم محور هراز حدفاصل پل سیاه‌بیشه تا روستای ناندل به بهره‌برداری رسید.

آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه افتتاح شده اظهار داشت: محور هراز کوتاه‌ترین مسیر به استان‌های شمالی و مازندران است و از این نظر جذابیت خاصی از نظر تردد دارد. وی افزود: طی سه سال اخیر ۴ خطه کردن این محور در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ایجاد این مسیر با وجود یك دستگاه پل به طول ۴۲ متر، دو رشته تونل به طول هزار متر و ۸ هزار متر دیوار كار بسیار سخت و پیچیده‌ای بوده است.

وی افزود: از مجموع كل پروژه ۶۲ كیلومتری كه امروز ۱۰ كیلومتر دیگر به بهره‌برداری رسید فقط ۸.۵ كیلومتر دیگر باقی‌مانده است كه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اولویت‌بندی‌های انجام شده برای كل پروژه مذكور در محور هراز بیان داشت: سه اولویت‌بندی در این پروژه در نظر گرفته شده است كه اولویت اول حدفاصل بایجان- آمل به طول ۶۲ كیلومتر كه تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید،‌ اولویت دوم حدفاصل محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷.۵ كیلومتر شامل یك كیلومتر تونل و دیوارسازی كه این نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و اولویت سوم به طول ۲۹ كیلومتر بعد از اتمام اولویت‌های اول و دوم آغاز خواهد شد. این قطعه حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از سال ۹۵ همه کارگاه‌های خود را در آن متمرکز می‌کنیم.

مطالب رپورتاژ