بازدید+خادمی+از+مسیر+زائران+اربعین

افتتاح 40 کیلومتر بزرگراه در مسیر زائران کربلا

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بیش از 40 کیلومتر بزرگراه در مسیر زائران کربلا، تا قبل از اربعین خبرداد

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بیش از 40 کیلومتر بزرگراه خبر داد . این بزرگراه در مسیر زائران کربلا، تا قبل از اربعین می باشد .  30 کیلومتر از محور ایلام-مهران و بیش از ده کیلومتر از جاده ایلام‌آباد-سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

خیرالله خادمی در سفر به استان‌های ایلام و کرمانشاه از پروژه‌های آماده بهره‌برداری بازدید کرد.

وی گفت: ترافیک بالای محورهای منتهی به عراق به دلیل تردد زائران ، موجب دستور کار در جهت توسعه این شد .

او افزود: 55 کیلومتر از طول محور ایلام-مهران بین سال‌های 93 تا 95 چهار بانده شده بود .

30 کیلومتر از این مسیر، پیش از اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید. 35 کیلومتر باقی مانده از این جاده هم تا پیش از اربعین سال آینده چهار بانده خواهد شد.

ایشان اعتبار هزینه شده در این محور را تا کنون 220 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی های کارشناسان برای تکمیل این محور به 150 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزایش ایمنی، کاهش تصادف‌ها و کاهش یک ساعته زمان سفر را از جمله مزایای بهره­ برداری از این بزرگراه دانست.

وی گفت کوهستانی و صعب‌ العبور بودن مسیر ایلام-مهران باعث شده تا احداث راه در آن نیازمند عملیات پیچیده مهندسی باشد . 800 متر تونل و 30 پل بزرگ در 120 کیلومتر مسیر این بزرگراه، خود گواه این ادعا است.

معاون وزیر راه­ وشهرسازی همچنین در ادامه بازدید از محور اسلام­ آباد-سرپل ذهاب بازدید کرد.

او گفت: با بهره­‌برداری از  10 و نیم کیلومتر این محور تا پیش از اربعین کل این مسیر به طول 83 کیلومتر به صورت 4خطه بزرگراهی در خواهد آمد.

خادمی پیش‌بینی کرد که از سرپل ذهاب تا مرز خسروی به طول 32 کیلومتر تا اربعین سال آینده به صورت 4 خطه و بزرگراهی زیرعبور قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از مسیرهای منتهی به کشور عراق گفت: این مسیرها علاوه بر تسهیل در سفرهای زوار، در سایر ایام سال در افزایش ترانزیت کالا و خدمات به کشور همسایه موثر خواهد بود.

مطالب رپورتاژ