کشتی

افزایش صادرات محصولات غیر نفتی از بنادر استان بوشهر

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سال گذشته یک میلیون و 290 هزار تن کالا و محصولات غیر نفتی از بنادر استان بوشهر به کشورهای چین، امارات، ژاپن، هند، اندونزی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.
محمد شکیبی نسب در بوشهر با بیان اینکه طرح‌های بندری در استان بوشهر نقش مهمی در افزایش تخلیه و بارگیری داشته است، اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و 670 هزار تن کالای صادر شده در سال گذشته از بندر بوشهر یک میلیون و 290 هزار تن آن مربوط به صادرات غیر نفتی بوده است.
وی با اشاره به فعال بودن 15 بندر در استان بوشهر افزود: از 15 بندر استان بوشهر، بنادر عسلویه، خارگ و بوشهر بیشترین سهم صادرات  در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر افزایش صادرات میعانات گازی بیان کرد: بیشترین سهم صادرات از بنادر استان بوشهر به مواد نفتی، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، صنعت، کشاورزی، آبزیان و صنایع دستی اختصاص دارد.
محمد شکیبی نسب از رونق صادرات از بنادر خبر داد و  اضافه کرد: از خرداد ماه، با عقد قراردادهای جدید صادرکنندگان با کشورهای هدف، صدور کالا رونق می‌گیرد.
وی بیان کرد: صادرات محصولات از استان بوشهر عمدتا به کشورهای چین، امارات، ژاپن، هند، اندونزی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس انجام شده است.

مطالب رپورتاژ