معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی

افزایش ظرفیت عملیاتی بندر شهید رجایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی:
بسترسازی حضور سرمایه گذاران دربنادر/ حرکت به سمت “بنادر سبز” با ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب/ افزایش ظرفیت عملیاتی بندر شهیدرجایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ظرفیت عملیاتی بندر شهید رجایی با افتتاح ۲۸۵ متر از اسکله فاز دو این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الهیار با اشاره به پروژه های در دست افتتاح این سازمان در دهه فجر، اظهار کرد: ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان آن به عنوان سهم سازمان بنادر و دریانوردی و ۲۰۰ میلیون تومان آن به عنوان آورده بخش خصوصی است در بنادر مختلف کشور طی ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد. وی ادامه داد: مهم ترین پروژه افتتاحی سازمان بنادر و دریانوردی طرح توسعه فاز دوم بندر شهید رجایی است که شامل ۲۸۵ متر اسکله با طول برگشتی ۴۰۰ متری است که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد و موجب افزایش ظرفیت عملیاتی بندر شهیدرجایی می شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به دیگر پروژه افتتاحی بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: اجرای دیوار اراضی ۲۴۰۰ هکتاریمجتمع بندری شهید رجایی دیگر پروژه افتتاحی در استان هرمزگان بوده و این دیوار ساحلی در راستای بحث ایمنی و امنیت است چرا که با الحاق ۲۴۰۰ متر اراضی ابتدا باید بحث دیوار پیرامونی آن مدنظر قرار گیرد.

الهیار با بیان اینکه پروژه های افتتاحی سازمان بنادر و دریانوردی سه هدف را دنبال می کنند، گفت: افزایش توان عملیاتی بنادر، مقوله تامین ایمنی و امنیت و نیز مسائل حاکمیتی دریایی از جمله اهداف سه گانه پروژه های افتتاحی سازمان بنادر و دریانوردی است.

مطالب رپورتاژ