آلودگی هوا

افزایش مرگ در هوای آلوده تهران/کدام مناطق بیشترین آلودگی را دارند

یک پژوهش علمی نشان می دهد ؛

افزایش مرگ در هوای آلوده تهران/کدام مناطق بیشترین آلودگی را دارند

یک پژوهش علمی اثبات کرده است در روزهایی که آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق زیاد بوده، موارد پذیرش افرادی که دچار مشکلات قلبی عروقی و تنفسی شده اند، افزایش یافته است.

همچنین در این بررسی هنوان شده است در روزهایی که آلودگی هوای ناشی از ذرات معلق زیاد بوده، موارد پذیرش افرادی که دچار مشکلات قلبی عروقی و تنفسی شده اند، افزایش یافته است.

بر اساس این پژوهش معابرتهران حداکثر برای ۲ میلیون دستگاه خودرو ظرفیت دارند، در صورتی‌ که در حال حاضر ۵.۳ میلیون دستگاه خودرو در تهران تردد می‌کنند. آمارها نشان می دهند که تهران یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا محسوب می شود.

طبق آمارهای بین المللی بیماری های ناشی از آلودگی هوا چهارمین رتبه مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند و بنابر گزارش سازمان ملل متحد هر ساله ۳ میلیون نفر از مردم جهان بر اثر این پدیده جان خود را از دست می دهند. همچنین تحقیقات انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا و وزارت بهداشت نیز حاکی است که میزان این آلاینده ها در شهر تهران ۸.۲ برابر استاندارد جهانی است، به این ترتیب روزانه ۱۲۰۰ تن آلاینده در هوای تهران پخش می شود و این در حالی است که رشد سالانه انتشار CO۲ در کشور برابر ۲۵% است. از سوی دیگر باید توجه داشت که آلودگی های شهری تا صد کیلومتر را تحت الشعاع قرار می دهند، همچنین سوانح رانندگی را افزایش داده و با کاهش دما این نوع آلودگی ها تشدید می شوند.

در این بررسی مشخص شده است که در مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۱۰ بیشترین فراوانی مرگ و میر را (۳۲۵ مورد) دارا بود و منطقه ۲۲ تهران (۴۶ مورد) کمترین فراوانی مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

مطالب رپورتاژ