امضای تفاهم‌نامه همکاری جذب سرمایه‌گذار و ایجاد ترافیک کالا در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای موافقت‌نامه چابهار و گسترش همکاری ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار و همچنین استفاده هر چه بیشتر تجار افغان از ظرفیت‌های بندر، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی این کشور به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، استاندار سیستان و بلوچستان و عضو هیئت عامل و معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور حسن هم‌جواری دو کشور و توسعه ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افغانستان درزمینهٔ حمل‌ونقل، جذب سرمایه‌گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار امضا شد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی جهت همکاری با تجار افغانستان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایجادشده در بندر شهید بهشتی آمادگی کامل دارد.

آقایی اظهار کرد: این اداره کل به‌منظور انجام فعالیت‌های مربوطه نسبت واگذاری دفتر فعالیت به بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار اقدام کرده است، در ضمن بخش خصوصی افغانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار، جذب و انتقال کالای ترانزیتی از مسیر بندر چابهار به بازارهای هدف اقدام کند.

 

مطالب رپورتاژ