امضای تفاهم‌نامه همکاری ستاد علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه یادگار امام شهر ری

در مراسمی که در روز سه‌شنبه 4 تیرماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری‌ای بین ستاد علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و این دانشگاه درزمینهٔ توسعه فناوری‌های حمل‌ونقل پیشرفته به امضا رسید.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل‌ونقل، بر اساس این تفاهم‌نامه، مفاهیم و مطالعات کلان در حوزه حمل‌ونقل پیشرفته، انجام پروژه‌های تحقیقاتی درزمینهٔ اولویت‌ها، نیازمندی‌ها و بازار و در حوزه حمل‌ونقل پیشرفته راه‌اندازی و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های حوزه حمل‌ونقل، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آن‌ها اقدام خواهد شد.

گفتنی است که تفاهم‌نامه امضاشده در راستای تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، تحقق اهداف با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین در حوزه‌های اجرایی تأکید دارد.

دکتر منوچهر منطقی، رئیس مرکز ملی فضایی ایران با ابراز امیدواری نسبت به برداشتن گام‌های مؤثر در حوزه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در یکی دو سال آینده یادآور شد: حوزه کاری علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش آن تولید محصولات استراتژیک است. ما در این زمینه مجری نیستیم، ولی در تلاش هستیم تا بخش‌های صنعتی در قالب یک شبکه با یکدیگر همکاری کنند تا به یک محصول سطح بالا در حوزه‌های مرتبط دست یابند.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته در این تفاهم‌نامه متعهد شد تا نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز، واحدها و نهادهای مرتبط با ستاد در خصوص این توافقنامه، معرفی نمایندگان ستاد در هر یک از محورهای کاری موردعلاقه طرفین و حمایت از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی منطبق با روابط ستاد اقدام خواهد کرد.

 

مطالب رپورتاژ