ايجاد زيرساخت هاي پستي به منظور جهش اقتصادي لارستان

حسین مهری

در نشست مشترک با مسئولان پست استان فارس و لارستان حسين مهري با اشاره به اساسنامه جديد شرکت پست کشور و ابلاغ آن از سوي رياست جمهوري اظهار داشت: هاب پستي منطقه لارستان از سال 89 مصوب شده که متأسفانه تاکنون عملياتي نشده است.
وي با قول مساعد درباره پيگيري اين موضوع و با تأکيد به مسئولين شهرستان براي پيگيري مداوم آن افزود: تجارت الکترونيک و پست لجستيک از مباحث مهمي است که مي بايست در سطح منطقه اي، ملي و بين المللي به آن توجه شود.
معاون وزير ارتباطات در اين نشست که سه شنبه برگزار شد با اشاره به هاب پستي و تأکيد بر سرعت نقل و انتقالات بسته هاي پستي، ادامه داد: براي اجراي اين پروژه مهم، نياز به فضاي فيزيکي مناسب، گمرک و همچنين استفاده از ظرفيت پروازهاي داخلي و خارجي است.
وي با ابراز اميدواري براي اجراي فاز يک هاب پستي در لارستان گفت: تحقق اين مهم، نيازمند همکاري و همراهي گمرک، مديرکل فرودگاه و مسئولين ارشد شهرستان لارستان است که اجرايي شدن آن زمينه ارسال مرسولات در منطقه فراهم مي شود. وی در ادامه گفت: براي عملياتي شدن اين طرح، نياز به هماهنگي شهرکهاي صنعتي، جهادکشاورزي، صنعت معدن و تجارت جهت براي بسترسازي تشويق و تحريک بخش خصوصي و شرکتهاي دانش بنيان براي تبليغ و صدور کالاهاي توليدي منطقه لارستان در اين بخش است .ايجاد زيرساخت هاي فوق مي تواند باعث ايجاد اشتغال در منطقه لارستان شود، همچنین اضافه کرد: با فرآوري کالاها، ارسال اجناس و اخذ هزينه ها در لارستان مي توان زمينه رونق اقتصادي را فراهم ساخت.
معاون وزير ارتباطات و فناوري ارتباطات با ابراز خرسندي از فراهم بودن زيرساخت ها در منطقه لارستان براي توسعه خدمات پستي، گفت: مي توان با مشارکت بخش خصوصي جهش جدي اقتصادي منطقه لارستان را فراهم ساخت.
مديرعامل پست کشور با تقاضا از مسئولين شهري و روستايي براي نامگذاري معابر براي ساماندهي آدرس هاي استاندارد، تصريح کرد: 50 درصد معابر شهري و روستايي کشور بدون پلاک آبي شهرداري است که يکي از الزامات استانداردسازي آدرس هاست.

مطالب رپورتاژ