باید از ظرفیت های حوزه انرژی برای اشتغالزایی بهره گرفت

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: دولت دوازدهم از ظرفیت های حوزه انرژی برای اشتغالزایی استفاده کند.

آرش نجفی در صحبت های خود به فرصت سوزی دولت یازدهم در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت:‌ دولت یازدهم در حوزه انرژی فرصت طلایی در اختیار داشت که به اندازه یک درصد نیز از آن استفاده نکرد.

وی افزود: آن فرصت این بود که می توانست هدفمندی یارانه ها را اصلاح ساختاری کرده و با استفاده از دو قانونی که در همین دولت مصوب شد که یکی بخشی از ماده ۱۲ حمایت از تولید رقابت پذیر و دیگری بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۱۳۹۳ بود، فرصتهای شغلی متعددی ایجاد کند.

نجفی تصریح کرد: متاسفانه این اتفاق در دولت یازدهم نیفتاد و مقصر اصلی این فرصت سوزی هم دو نهاد متولی انرژی در دولت یازدهم یعنی وزارت نیرو و وزارت نفت هستند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این نکته که کشور ما انرژی محور و نفت محور است، ادامه داد: بخش عمده مباحث اقتصادی حول این محورها می گردد. بنابراین در این بخش باید گفت در بحث صادرات و مباحث بین المللی اقدامات بسیار مثبتی در وزارت نفت صورت گرفت اما در حوزه مدیریت داخلی باید حتما تغییر ساختار جدی صورت گیرد. این تغییر ساختار می تواند از مدیریت درست در انتصاب ها آغاز شود.

رئیس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی تاکید کرد: ما امیدواریم در دولت دوازدهم در در سطح مدیران میانی و بخصوص در وزارت نفت تغییرات مثبتی اتفاق بیفتد و ساختار جدید به بهینه سازی مصرف انرژی باور داشته باشند.

وی با اشاره به عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت در دولت یازدهم گفت: در حوزه وزارت صنعت باید بگویم علیرغم اینکه وزیر صنعت فرد کارکشته ای بود، اما این وزارتخانه نیاز به وزیر جوان و چابک‌تری دارد. در ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در دولت یازدهم باید گفت تنها چند اقدام مثبت از آن مشاهده شد و نمره قابل قبولی نمی توان به عملکرد این وزارتخانه داد.

مطالب رپورتاژ