برگزاری هم‌اندیشی بررسی چالش‌های لجستیک در حوزه بیمه

ماهنامه صنعت حمل و نقل: نشست هم­‌اندیشی و بررسی چالش‌­های حمل و نقل بین‌­المللی و لجستیک در حوزه صنعت بیمه با حضور مدیران شرکت­‌های حمل و نقل بین‌­المللی و نیز مدیرعامل شرکت بیمه رازی  برگزار شد.

دبیر کل فدراسیون حمل و نقل بین‌­المللی و لجستیک در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به مدیران و اعضای فدراسیون لجستیک و حاضرین در جلسه، به معرفی لجستیک و فعالیت­‌های آن پرداخت و گفت: فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران به عنوان یک تشکل بالادستی مجموعه­‌ای از تشکل­‌های کسب و کار است که به منظور ارتقاء جایگاه و نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور، تقویت فرهنگ کارآفرینی و روحیه کار جمعی و نیز امکان بهره­‌برداری بیشتر از سرمایه‌­گذاری‌­ها و تولید و نیز انتقال و استفاده از تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و تبادل نظر و ارتباط نزدیک با تشکل‌­های عضو تشکیل شده است.

محمد عیقرلو افزود:  این فدراسیون متشکل از اتحادیه­‌ها،کانون‌­ها، انجمن­‌ها و تشکل‌­های کارفرمایی فعال در حوزه حمل و نقل و لجستیک بین­‌المللی جاده‌­ای، هوایی، دریایی، بندری، ریلی، مسافربری، هواپیمایی ،ایران‌گردی ،گمرک، خدمات وابسته و در تمامی شقوق حمل و نقل فعالیت می­‌کند.

 وی ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ و روحیه تشکل‌­گرایی – بهره­‌گیری از خرد جمعی- ساماندهی و بهبود محیط کسب و کار اعضا – تقویت مدیریت علمی و دانش محور در تشکل‌­های عضو و کمک موثر به تقویت بخش خصوصی و نقش مثبت آن در اقتصاد و فرهنگ ملی را از مهم­ترین اهداف فدراسیون عنوان کرد.

عیقرلو گفت: مشارکت موثر با کلیه نهادهای رسمی کشور در تمامی مراحل تصمیم‌­گیری و تصمیم‌­سازی های مرتبط با حوزه صنعت حمل و نقل و لجستیک و اقتصاد کشور، تقویت امنیت سرمایه­‌گذاری در صنعت حمل و نقل و توسعه آن توسط بخش خصوصی و تعامل پایدار و سازنده با فعالان دیگر بخش­‌های اقتصادی به منظور توسعه همه جانبه اقتصاد کشور از دیگر اهداف فدراسیون است.

وی بیان کرد: به گفته دکتر آخوندی مراکز لجستیک نه تنها حلقه اتصال شیوه­‌های مختلف حمل و نقل محل تجمیع و بهبود اقتصاد مقیاس در عملیات حمل و نقل کالا هستند، بلکه سکویی برای ارائه خدمات ارزش افزوده از قبیل بیمه خدمات مالی، کنترل کیفیت بسته‌­بندی کالا و مرکز ایجاد خدمات ارزش افزوده بر کالای خام هستند.

دبیر کل فدراسیون حمل و نقل بین­‌المللی و لجستیک با بیان اینکه مراکز حوزه لجستیک تنها در حوزه حمل و نقل نیست، گفت: یکی از موارد مهم مراکز حمل و نقل بین­‌المللی و لجستیک بحث بیمه است که بر اساس گفته دکتر سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران حضور پررنگ صنعت بیمه در بازار سرمایه اهمیت ویژه‌­ای دارد و مردم باید نسبت به امنیت سرمایه­‌گذاری در صنعت بیمه اطمینان کامل داشته باشند.

 

مطالب رپورتاژ