بندر ماهشهر همچنان منتظر لایروبی

نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم لایروبی به منظور راه اندازی سریع بندر تجاری ماهشهر تاکید کرد.
 علی گلمرادی در بازدید از روند اجرایی بندر تجاری ماهشهر ، مهمترین عامل تاخیر در بهره برداری از این بندر را عدم لایروبی مسیر تردد شناورهای دریایی عنوان کرد و افزود: عملیات لایروبی با تزریق اعتبارات جدید از سرگرفته می شود.
وی گفت: بارها وعده بهره برداری از بندر تجاری ماهشهر به مردم منطقه داده شده است ولی این وعده ها عملی نشده است و این قابل قبول و توجیه نیست.
نماینده مردم ماهشهر و هندیجان با بیان اینکه راه اندازی بندر تجاری ماهشهر می تواند گره کور اقتصادی منطقه را باز کند، افزود: ورود و صدور کالا از بندر تجاری ماهشهر می تواند به شکل گیری بازارچه مرزی و ملوانی در منطقه کمک کند.
گلمرادی سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بندر که طبق برنامه امسال به بهره برداری خواهد رسید، دعوت کرد و افزود: آماده همکاری با سرمایه گذاران داخلی برای تکمیل زیرساخت های لازم در بندر تجاری ماهشهر هستیم.
این نماینده مجلس به ظرفیت های اقتصادی منطقه بخصوص مناطق ساحلی و بخش گردشگری دریایی اشاره کرد و افزود: ماهشهر می تواند به قطب اول گردشگری دریایی در خوزستان تبدیل شود.
گلمرادی گفت: گردشگریدریایی که می تواند اشتغال منطقه را متحول کند سالها مغفول مانده است و کار چندانی برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری دریایی انجام نشده است و این مایه تاسف است.
بزرگترین قطب صنعت پتروشیمی کشور و در کنار آن بندر امام (ره) دومین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه فعال هستند.

مطالب رپورتاژ