حمل و نقل کانتینری

بهبود تدریجی سودآوری حمل و نقل کانتینری در سال 2017

حمل و نقل کانتینری
حمل و نقل کانتینری

گروه تحقیقی Drewry پیش بینی کرد: علیرغم رشد ضعیف تجارت جهانی، محمولات مازاد و ورشکستگی بزرگترین خط کانتینری کره جنوبی، صنعت کانتینری شاهد بهبود تدریجی سودآوری در سال 2017 خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل مانا گروه تحقیقی Drewry در گزارشی نوشت: علیرغم رشد ضعیف تجارت جهانی، محمولات مازاد و ورشکستگی بزرگترین خط کانتینری کره جنوبی، به دلیل بهبود نرخ کرایه حمل کالا و کمی افزایش در حجم جابجایی کارگو، صنعت کانتینری شاهد بهبود تدریجی در سودآوری خواهد بود، به طوری که سود 2.5 میلیارد دلاری  را در سال آینده  به ثبت می رساند.

این گزارش ادامه داد: با توجه به دغدغه خطوط کشتیرانی برای قیمت رو به افزایش سوخت، امکان بالارفتن نرخ کرایه حمل وجود دارد که این افزایش هزینه های عملیاتی را در پی خواهد داشت.

با توجه به رشد 5 یا 6 درصدی سالانه ناوگان جهانی و تحویل تعداد زیادی شناورهای کانتینری ultra -large، پیش بینی می شود در دو سال آینده بخش عرضه با چالش های فراوانی روبه رو شود. 

در ادامه این تحلیل آمده است: در صنعت کشتیرانی تمایل زیادی به ادغام دیده می شود که دلیل آن طرح و برنامه نیست بلکه نیاز مبرم به این اقدام احساس می شود.

خطوط کشتیرانی که تاب تحمل در برابر این توفان طولانی مدت دوام را دارند، با حربه ائتلاف، این فرصت را پیدا خواهند کرد که در قالب قویترین خط در سال 2019 یا 2020 ظاهر شوند.

گروه تحقیقی Drewry در ادامه نوشت: درآمد صنعت کشتیرانی کانتینری درسال 2016 ممکن است به مرز 143 میلیارد دلار برسد که نسبت به 218 میلیارد دلار سال 2012 افت قابل توجهی را نشان می دهد.

مدیر عامل Drewry با اشاره به ورشکستگی هانجین گفت: کشتیرانی هانجین تنها مقصر اصلی این اتفاق نیست بلکه این اتفاق به سوء مدیریت و تصمیمات تجاری ضعیف چندین ساله مربوط می شود.

مطالب رپورتاژ