بیش از ۶ هزار تن کالا از مرز شلمچه ترانزیت شد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۹۶۰ تن کالا به ارزش سه میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از مرز شلمچه ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ ارزشی ۸۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین، سید علی موسوی رشد وزنی ترانزیت کالا از مرز شلمچه را ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۷۵۴ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون دلار از مرز شلمچه ترانزیت شد که در مقایسه با سال ماقبل ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای ترانزیتی از مرز شلمچه را انواع میوه، مواد پروتئینی عنوان کرد و گفت: ترانزیت کالا عمدتاً از مبدأ کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) و کشورهای اروپایی، ترکیه و پاکستان بوده که به مقصد کشور عراق از طریق مرز تجاری شلمچه ترانزیت شد.

موسوی اظهار داشت: علاوه بر ترانزیت کالا روزانه به‌طور متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه کامیون حامل محصولاتی همچون تره‌بار، مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی، کلینکر، نمک صنعتی، مصنوعات پلاستیکی، MDF و میله‌گرد از مرز شلمچه به مقصد عراق صادر می‌شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج‌فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع شده است.

این منطقه در هم‌جواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیت‌های خوبی نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر، واقع است.

 

مطالب رپورتاژ