تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار به صورت شبانه روزی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۵ کشتی حامل کالای اساسی تا پایان فروردین ماه به بندر چابهار وارد می شود.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی درباره روند عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار، عنوان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده، تعداد ۵ فروند کشتی حامل کالای اساسی گندم در یک ماه آغازین سال ۹۹ به بندر شهید بهشتی چابهار وارد می‌شود،  بر این اساس کشتی حامل محموله  ۷۰ هزار تنی گندم در اولین روز سال ۹۹ در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  با اشاره به افزایش ۱۷۱ درصدی تخلیه و بارگیری سال ۹۸ در بندر چابهار،  افزود: بنادر به عنوان حلقه اصلی تجارت کشور هستند و در همین راستا  صادرات و واردات و تخلیه و بارگیری کالا به منظور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به صورت شبانه روزی و با استمرار در  بندر چابهار جریان دارد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کنترل، پایش و ضدعفونی و گندزدایی اسکله ها، تجهیزات و محوطه های عملیاتی و بندری و همچنین شناورهای و کالاهای وارده به این بندر صورت می پذیرد.
آقایی تصریح کرد: با استمرار جریان کالایی و ورود و تامین بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار و تکمیل زیرساخت های مکمل در زنجیره حمل و نقلی و اتصال به راه آهن عملا این بندر در مسیر توسعه روزافزون قرار گرفته و می تواند همچون گذشته گام های موثری در راستای تحقق اهداف کلان کشور و جهش تولید بردارد.

مطالب رپورتاژ