زیرساخت های گردشگری

تقویت زیرساخت‌های گردشگری جنوب با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

زیرساخت های گردشگری

در نشست ستاد خدمات سفر در خوزستان، معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: حضور گردشگران با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در جنوب کشور از طریق تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است، یعنی اقتصاد درون‌زا که با استفاده از ظرفیت‌های درون کشور محقق می‌شود.

مرتضی رحمانی‌موحد در آبادان اظهار داشت: نشست ستاد خدمات سفر استان خوزستان برگزار شد، استان خوزستان یکی از استان‌های پهناور است که در نیمه دوم سال تا پایان تعطیلات نوروزی حجم بالایی از گردشگران را میزبانی می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: براساس آمارهای دریافتی استان خوزستان در رتبه‌بندی ظرفیت پذیرش و اسکان مسافر در میان 10 استان پر اقامت کشور قرار دارد که سالانه بیش از 5میلیون گردشگر در آن اقامت می‌کنند، این حجم بالای گردشگران نشان‌دهنده ضرورت توجه به بهبود و افزایش زیرساخت‌های گردشگرپذیری در شهرستان‌های این استان است، جلسات مستمری در قالب ستاد خدمات سفر استان برای نوروز 96 پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: به همه ستادها اعلام کردیم با رویکرد متفاوت در خدمات سفر نوروز 96برنامه‌ریزی کنند تا استانداردهای خوبی کسب شود، ستادها باید در زمینه‌های مختلف شهری، اقامت، نظارت، امداد و نجات و سایر نیازمندی‌های خدمات سفر آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای به گردشگران داشته باشیم.

وی افزود: ارائه خدمات مناسب زیرساختی به بخش خصوصی در حوزه گردشگری ارائه بدهیم، همچنین خدمات رفاهی و زیرساختی موجود را در اختیار عمومی قرار بدهیم و به‌نوعی با کاهش فضای رقابتی میان بخش دولتی و بخش خصوصی زمینه را برای حضور بهتر و گسترده‌تر بخش خصوصی فراهم آوریم، در این زمینه پیشنهادهایی به مجلس شورای اسلامی برای الحاق به برنامه ششم توسعه دادیم.

مطالب رپورتاژ