میزگرد گردشگری مجازی و چالش های پیش رو

توجه به حقوق مصرف کننده باید در درجه اول قرار گیرد

میزگرد گردشگری مجازی و چالش های پیش رو:
امروزگردشگری الکترونیک حائز اهمیت است و تاثیر بسیاری بر درآمدزایی و اشتغال آفرینی در کشور دارد . بر این اساس میزگردی تحت عنوان تاثیر گردشگری الکترونیک بر بازارهای داخلی و خارجی و هدایت این شبکه اطلاعاتی به سوی رونق گرفتن گردشگری برگزار شد .

کارشناسانی که در این میز گرد حضور داشتند اعم از :

دکتر فریبرز رییس دانا، اقتصاددان و دبیر هیات کارشناسی ماهنامه

دکتر عرفان لاجوردی، دکترای حقوق بین المللی

مهدی کجوییان، مدیر عامل شرکت پین تاپین

علیرضا انصاری، مدیر سامانه خانه مسافر کل کشور و مشاور سابق فناوری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

اشکان بروج، مدیر آکادمی گردشگری ایران و مدرس و مشاور گردشگری الکترونیک

سهند عقدایی، مدیر عامل شرکت مسافربری و طبیعت گردی اسپیلت البرز

در این جلسه هم اندیشی، دکتر رییس دانا درباره تاثیر گردشگری الکترونیک بر میزان اشتغال سخن به میان آورد . وی در رابطه با از میان رفتن شغل های سنتی و افرایش سرمایه گذاری خصوصی مباحثی را مطرح کرد.

بروج بر وجود سنتی گرایی و مافیایی گردشگری تاکید کرد . وی گفت گردشگری پایدار و حفاظت محیط زیست با استفاده از گردشگری الکترونیک حائز اهمیت است .

در این راستا، انصاری معتقد بود که با استفاده از گردشگری الکترونیک می توان صنعت گردشگری را به درآمدزاترین شغل تبدیل کرد .  می توانیم اقتصاد اشتراکی را نیز در کشور بوجود بیاوریم.

در این زمینه، مهدی کجوییان گفت: آمار و ارقام دقیقی درخصوص گردشگری وجود ندارد . اگر بخواهیم وارد گردشگری الکترونیک بشویم باید فعالیت ها را تخصصی کنیم.

همچنین، عقدایی در زمینه گردشگری الکترونیک عقیده داشت که با ورود خدمات الکترونیکی به این عرصه تنها شکل اشتغال تغییر پیدا می کند.

در این راستا، لاجوردی اظهار داشت که در زمینه بررسی گردشگری الکترونیک نباید تاثیر مجازی شدن را بر روی اشتغال بررسی کنیم بلکه باید در این زمینه به حقوق مصرف کننده و حمایت از آنها توجه داشته باشیم.

متن کامل میزگرد را می توانید در شماره آینده گردشگری پایدار بخوانید .

 

مطالب رپورتاژ