جشنواره صنایع دستی”دست ها و نقش ها در تولید ملی” شهرستان البرز

در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی و تحقق شعار ” حمایت از کالای ایرانی ” نخستین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی استانی با عنوان ” دست ها و نقش ها در تولید ملی ” به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همراهی دانشگاه کار و فرمانداری شهرستان البرز در این شهرستان برگزار می گردد.

 

در این جشنواره و نمایشگاه که با حضور هنرمندان شهرستان‌های قزوین، بوئین زهرا، آبیک، تاکستان و البرز برگزار می‌شود، آثار هنری و محصولات تولیدی صنعتگران در رشته‌های مختلف اعم از سوزن دوزی، سفال و سرامیک، نقاشی روی شیشه، تراش شیشه، لباس‌های محلی، چادر شب بافی، منبت چوب، قلم زنی، معرق چوب، چرم دست دوز و گلیم بافی همراه با تولید زنده برخی آثار در 22 غرفه به نمایش در می آید.

 

همچنین در حاشیه این نمایشگاه برنامه های شاد متنوعی چون اجرای موسیقی محلی، مسابقه های مختلف و نمایش‌های شاد کودکانه همراه با جوایز ویژه برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد.

 

شایان ذکر است: این نمایشگاه صبح روز سه شنبه 18 اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان البرز در محوطه دانشگاه کار شهر الوند افتتاح و به مدت 4 روز از ساعت 10 صبح الی 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

مطالب رپورتاژ