آخوندی

حاتم بخشی از جیب بخش خصوصی را نمی پذیرم

وزیر راه وشهرسازی در مراسم امضای قرارداد 6 پروژه آزادراهی تاکید کرد:

حاتم بخشی از جیب بخش خصوصی را نمی پذیرم

قراردادهای مشارکت در ساخت 6 پروژه آزادراهی به طول ۴۳۹ کیلومتر به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  با حضور وزیر راه و شهرسازی ومسئولان عالی رتبه حوزه راهسازی کشور در وزارت راه وشهرسازی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی در اين مراسم خطاب به حاضران در جلسه اظهارکرد: در واقع عید ما روزی است که گوشه‌ای از کشور آباد می‌شود و همواره بر این اعتقاد بوده ام و هستم که آبادانی ایران با یک دست صورت نمی‌گیرد و در واقع زمانی آبادانی در کشور حاصل می‌شود که همه به یکدیگر مانند وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی، ‌دولت و بخش خصوصی اعتماد کنند؛ که سرانجام موجب ایجاد یک سرمایه اجتماعی در کشور می‌شود.

وی افزود: وقتی مشاهده می‌کنم در مورد ارقام بزرگی مانند بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر آزادراه صحبت می‌شود که حجم آن بیش از 5/2 برابر آزادراه‌های موجود در تاریخ ایران است، بیش از اینکه نشان از عملکرد باشد، بیانگر یک امید ملی و اعتماد است.

آخوندی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ قراردادها با مشارکت ۷۰ درصدی دولت و ۳۰ درصدی بخش خصوصی بود که این رویه امروز برعکس شده است و در واقع دولت توانسته است در این ۴ سال اعتماد بخش خصوصی را جلب کند.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: همواره اعلام کرده‌ام که تمام مسئولیت‌های این کار را می‌پذیرم، روز اجرا شدن آزادراه تهران- پردیس مشخص بود که عوارض آن ۲۷۰۰ تومان باشد اما رقم مصوب حدود ۱۳۰۰ تومان بود، درواقع آن حاتم‌بخشی از جیب بخش خصوصی بود. درحالی‌که بنده در همان روز اول اعلام کردم که نمی‌پذیرم از دست کردن در جیب بخش خصوصی حاتم‌بخشی کنم.

وی با بیان اینکه «محبوب شدن در ازای دست کردن در جیب بخش خصوصی هیچ ارزشی ندارد» گفت: ارزش کار در جلب اعتمادبخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آن‌ها در داخل کشور است که این اطمینان دراز مدت خواهد بود.

آخوندی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بخش راه‌سازی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ طول آزادراه‌ها باید به ۱۰ هزار کیلومتر برسد؛ اما تا این لحظه تعهدات دولت در برنامه ششم توسعه را شروع شده است و طی ۴ سال آینده عملیات ساخت‌وساز آن‌ها اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این کار بسیار بزرگی است و دست سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشارم و سپاس می‌گویم زیرا این‌گونه فرصت‌ها، فرصت‌های خدمت کردن است و امیدوارم بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کرده و قانون‌گذار نیز این فرصت را در اختیار دولت قرار دهد که خوشبختانه هر دو موضوع فراهم شده است.

 

احمدرضا صباغی 

خبرنگار صنعت حمل ونقل

خبرنگار صنعت حمل ونقل

مطالب رپورتاژ