بوئینگ

خرید هواپیما از بوئینگ به معنای عدم خرید هواپیما از ایرباس نیست

مدیرعامل هما با بیان اینکه خرید هواپیما از بوئینگ به معنای عدم خرید هواپیما از ایرباس نیست عنوان کرد: مذاکرات ما با ایرباس نیز همچنان ادامه دارد.
فرهاد پرورش در حاشیه امضای سند خرید 80 فروند هواپیما بوئینگ مبنی بر اینکه آخرین وضعیت مذاکره با ایرباس در چه حالی است و آیا امکان خرید هواپیما از این کشور وجود دارد؟ گفت: بله ما همچنان در حال مذاکره با ایرباس هستیم و همان‌طوری که می‌دانید مذاکرات ما با این شرکت زودتر از بوئینگ آغاز شد.
وی ادامه داد: ما ارزیابی بین‌المللی در تمام مراحل خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ را انجام داده‌ایم و تمام تعمهیدات لازم در حوزه قراردادی و انتخاب هوایی به خوبی صورت گرفته است.
مدیرعامل هما در خصوص فایناس مالی این تعداد هواپیما عنوان کرد: ما برای خرید این تعداد هواپیما حتما از فایناس استفاده خواهیم کرد، در همین راستا بوئینگ آمادگی خود برای فایناس 6 فروند هواپیمای پهن‌پیکر اعلام کرده و این توافق در متن قرارداد قید شده است.
طبق این قراداد؛ 50 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس(MAX)  به ظرفیت 150 تا 160 نفر، 15 فروند هواپیمای 777 مدل ایی.آر300 (ER300) به ظرفیت 350 نفر و 15 فروند هواپیمای پهن پیکر دوربرد مدل 777 است که در مدت 10 سال به ایران‌ایر تحویل می‌دهد.

مطالب رپورتاژ