خط متروي تهران-پرند جان دوباره می‌گیرد

متروي تهران- پرند حدفاصل فرودگاه بین‌المللی امام خميني (ره) تا شهر پرند به طول 19 كيلومتر به‌عنوان فاز سوم اين پروژه جان تازه می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومي و بین‌الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام با اشاره به تلاش‌های شركت متروي تهران براي اتمام اين فاز با تأمین اعتبارات مالي از سوي دولت و شركت عمران شهرهاي جديد، بيان داشت: طي روزهاي آتي دوباره تجهيز ايستگاه متروي پرند آغاز خواهد شد.

وي با تأکید بر اينكه اين خط 57 درصد در بخش ساختماني (ايستگاه پرند و مسير مترو) پيشرفت داشته است، گفت: بخشي از عمليات اجرايي اين خط در گذشته انجام شده است اما در بخش تأمین و نصب تجهيزات به دليل مشكلات مالي پيشرفت خاصي صورت نگرفته است.

امام ادامه داد: در حال حاضر با مساعدت و حمايت سازمان برنامه‌وبودجه (گروه راه و ترابري)، شركت عمران شهرهاي جديد، استانداري تهران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، امام‌جمعه پرند و ساير نهادهاي مسئول و همچنين پيگيري شهرداري تهران و شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) گام جديدي در تكميل و بهره‌برداری اين خط برداشته می‌شود به‌طوری‌که به‌موازات تخصيص بودجه دولتي به‌صورت نقد، اسناد و اوراق، شركت عمران پرند متعهد شده كه 176 ميليارد تومان از محل درآمدهاي داخلي و تهاتر زمين را در اختيار اين پروژه قرار دهد.

به گفته مدیرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، گام‌های اوليه براي تحقق اين موضوع برداشته شده و طي روزهاي آتي عمليات اجرايي در اين خط سرعت خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه بودجه لازم براي تكميل عمليات ساختماني ايستگاه، مسير و ابنيه 92 ميليارد تومان و براي تأمین و نصب تجهيزات ويژه 472 ميليارد تومان است، گفت: با توجه به آنكه پايانه و پاركينگ قطارها نيز در مجاورت ايستگاه پرند جانمايي شده، لازم است در كنار ناوگان اختصاصي خط، تأمین بودجه مربوط نيز مدنظر قرار گيرد.

امام با اشاره به اينكه بايد تأمین بودجه ناوگان اختصاصي اين خط نيز در اولويت باشد، افزود: در صورت تأمین اعتبار و استمرار حمایت‌ها؛ اين خط در كمتر از يكسال تكميل می‌شود و مردم پرند و شهرهاي اطراف با وسیله‌ای سريع و ارزان، امكان دسترسي به نقاط مختلف تهران را از طريق مترو خواهند داشت.

 

مطالب رپورتاژ