راه‌اندازی سامانه مشاغل عملیاتی راه‌آهن

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل گفت: با بهره‌مندی از سامانه مذکور در گام اول اطمینان حاصل می‌شود که هیچ فردی بدون گواهینامه آموزشی وارد محیط عملیاتی نخواهد شد. همچنین این سامانه نیازهای آموزشی را شناسایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله بیرانوند در ادامه از راه‌اندازی سامانه مشاغل عملیاتی راه‌آهن خبر داد و گفت: برای دستیابی به یک نگاه جامع در حوزه آموزش با همکاری دفاتر فناوری  اطلاعات و آموزش شرکت راه‌آهن این سامانه طراحی شد تا هیچ فردی در راه‌آهن بدون داشتن صلاحیت آموزشی  اجازه فعالیت نداشته باشد.

وی افزود: این سامانه به سامانه سیر و حرکت، متصل است و در ماه‌های آینده به سامانه‌های منابع انسانی، آموزش، رفاه و ایمنی متصل خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن بیان داشت: بر اساس گزارش اخیر کمیته بهره‌وری راه‌آهن در یک بازه 30 ساله ارائه کرده است، موضوع بهره‌وری در بخش‌های مختلف نیاز به تجدید  قوا دارد.

بیرانوند تصریح کرد: برای تحقق این شعار که تمام ارکان سازمان را باید درگیر کند مستلزم تدوین و اجرای برنامه‌های گسترده در بخش‌های مختلف راه‌آهن است.

وی در ادامه اظهار داشت: برای افزایش بهره‌وری می‌توان یا بر روی منابع انسانی، دارایی‌های فیزیکی، اطلاعات و منابع مالی متمرکز شد یا اینکه در یک ارتباط متقابل یا یکدیگر دیده شود.

بیرانوند با بیان اینکه «به نظر می‌رسد موتور محرک بهره‌وری سرمایه‌های انسانی سازمانی است خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این شعار را عملیاتی کنیم هیچ راهی جز شروع از آموزش نداریم. همچنین موضوعات ارتقا مهارت، تغییر نگرش و همچنین  افزایش دانش در مقوله ارتقا شایستگی‌ها باید در موازات یکدیگر رشد کنند که زیرساخت هر سه آموزش است.

وی یادآور شد: راهبردها بر اساس سه محور افزایش بهره‌وری، ارتقا ایمنی و توسعه کسب‌وکار راه‌آهن دیده شده است و در تقویم آموزشی 98 همه برنامه‌ها در قالب یک ارتباط معناداری سعی شده با هر سه مورد ارتباط داشته باشند. به‌علاوه در مقاطعی که نقاط ضعفی وجود داشته باشد تجدیدنظر اعمال خواهد شد و سعی می‌کنیم  هدفمندی آموزش حول  این محورها انجام گیرد.

 

مطالب رپورتاژ