رتبه 11 منطقه برای ناوگان هوایی ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه 27 کشور در منطقه وجود دارد گفت:صنعت حمل و نقل هوایی کشور در بین 12 کشور اطراف ایران در منطقه دارای رتبه 11 است.

علی محمد نوریان روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه اولین همایش حمل و نقل هوایی ایران ، آسیب شناسی و چالش ها در دانشگاه تهران به وضعیت حمل و نقل هوایی کشور اشاره کرد و گفت: ایران همزمان با دبی در سال 1345 فعالیت فرودگاهی خود را آغاز کرد و اکنون فرودگاه دبی بین 20 فرودگاه برتر دنیا مقام دهم را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت:فرودگاه استانبول در ترکیه نیز دارای رتبه دهم است و بر اساس برنامه ای که فرودگاه های دبی و استانبول برای خود تعریف کرده اند، باید تا سال 2016 فرودگاه استانبول به مقام سوم و دبی به مقام چهارم در دنیا دست یابند.
وی همچنین به وضعیت جابجایی بار در بخش هوایی اشاره کرد و گفت:فرودگاه دبی رتبه اول، دوحه قطر رتبه دوم ، استانبول رتبه سوم و ایران دارای رتبه 11 است.

قائم مقام وزیر راه اظهار داشت:بیشتر باندهای فرودگاهی ما نیاز به تعمیر دارند، درجه حرارت در تابستان و زمستان به طور متوسط 40 درجه فرق می کند از این رو موجب ترک خوردن سطح باند می شود.
نوریان گفت: از حدود 240 هواپیما در کشور 108 هواپیمای ما یعنی 45 درصد آنها غیر فعال هستند که نیاز به تعمیرات اساسی دارند، بیشترین مشکل این هواپیماها در بخش موتور است.

مطالب رپورتاژ