رشد 49 درصدی ترانزیت کانتینر در بندرخرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون رشد 49 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در این مجتمع بندری به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 42 هزار و 241 TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به انجام رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 49 درصدی را نشان می دهد.

به گفته وی طی این مدت بیش از 108 هزار و 195 مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس جابجا شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 23 درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام رشد 30 درصدی تخلیه و بارگیری خودرو در این مجتمع بندری افزود: در این بازه زمانی 6 هزار و 433 دستگاه خودرو در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

دریس همچنین از تردد 56 هزار و 346 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری  949 فروند شناور در بندرخرمشهر خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب نشان دهنده رشد 110 و 5 درصدی است.

بندر خرمشهر با برخورداری از20 پست اسکله،230 هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصربه فرد در منطقه،از آمادگی لازم به منظور ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی برخوردار است.

مطالب رپورتاژ