تجارت قاچاق کالا

رصد ضد قاچاق ۸۰ درصد کامیون‌های ورودی به تهران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از رصد ۸۰ درصدی تردد خودروهای سنگین در این استان خبر داد.

علی اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به راه اندازی سامانه رصد جاده‌ای در جاده‌های منتهی به استان تهران گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که ۸۰۰ درصد تردد خودروهای سنگین و باری به استان تهران را به صورت آنی رصد می‌کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: با رصد جاده‌ای می‌توان در آن واحد مبدأ، مقصد، نوع بار و بارنامه و ترانزیت بودن کالا را تشخیص داد.

وی گفت: در سال ۹۵ با همین ابزار به ۱۳۷ شرکت حمل و نقل بار در استان تهران که مشکوک به حمل کالای قاچاق بودند اخطار قانونی داده شد.

پوراحمدنژاد افزود: در حوزه حمل و نقل خرد نیز با ۷۶ باربری برخورد قضایی انجام شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: فقط در شهر تهران حدود ۱۱ هزار و ۸۷۱ انبار شناسایی شده است که اتفاق بزرگی در بازدارندگی قاچاق در سطح استان محسوب می‌شود.

پوراحمدنژاد گفت: بخشی از این انبارها اماکن مسکونی هستند و عمدتا در بازارهای اصلی شهر تهران قرار دارند که شهرداری باید به دلیل تغییر کاربری آن‌ها را مورد پیگرد قرار دهد.

وی به مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق با کمک اصناف و اتحادیه‌های صنفی در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: برخی از اتحادیه‌ها متاسفانه نخواسته یا نتوانسته اند در بازرسی از صنوف خود عملکرد خوبی داشته باشند به همین خاطر از نیمه خردادماه طرح عملیاتی رصد و پالایش از سطح عرضه با محوریت بازرسی اصناف و بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان تهران آغاز خواهد شد.

مطالب رپورتاژ