پروژه های شاخص حوزه توزیع برق تهران

رونمایی از طرح های عمرانی حوزه برق تهران بزرگ

به مناسبت دهه مبارک فجر وبا حضور مسئولان مختلف اتفاق افتاد:

رونمایی از طرح های عمرانی حوزه برق تهران بزرگ

آیین افتتاحیه وبهره برداری از پروژه های شاخص حوزه توزیع برق تهران بزرگ به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور مسئولان مختلف برگزار شد. در این مراسم سامانه ارائه خدمات غیرحضوری 1521 و طرح های شاخص عمرانی با اعتباری بالغ بر هزار و پانصد میلیارد ریال با حضور استاندار تهران آقای مهندس مقیمی ، مهندس ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو، آقای فرهادی فرماندار شهر تهران، مهندس صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ، معاونان و مدیران حوزه ستادی و مناطقه 22 گانه شرکت، به بهره برداری رسید .

توسعه انرژی های نو درپایتخت

در این مراسم مهندس ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو با تاكيد بر لزوم توسعه نيروگاه هاي  تجديدپذير در تهران گفت: مديريت مصرف بايد توسط دستگاه متولي و از سوي ديگر از طرف مصرف كنندگان مديريت شود.

محمودی با اشاره به اینکه آب و برق نیازمند افرادی دلسوز و عاشق است،گفت: آب و برق دارای فراز و نشیب‌های زیادی است،پس این عرصه نیازمند افراد عاشق به کار است.

وی افزود: دراستان تهران نیازمند این هستیم که انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را توسعه دهیم، زیرا که با توسعه این انرژی‌ها شیوه خدمات‌رسانی و پدافند غیرعامل به خوبی رعایت خواهد شد.به گفته وی انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند به پایداری خدمات و پدافند غیرعامل کمک کند.

خدمات رسانی به بیش از 8 میلیون نفر پایتخت نشین

محمد حسین مقیمی استاندار تهران ،در این آیین بهره برداری گفت: شرکت توزیع برق تهران بزرگ به عنوان بزرگترین شرکت توزیع برق کشور است و خدمت رسانی به بیش از8 میلیون شهروند تهرانی را بر عهده دارد و در این مسیر همواره موفق بوده است.

به گفته مقيمي، پيش از پيروزي انقلاب عمده كارهاي تخصصي و مديريتي انرژي و برق كشور در دست  نیرو های  خارجی بود اما به بركت انقلاب، امروز 100 درصد كار با استفاده از نيروي انساني توانمند ايراني انجام مي شود. و این سخن امام (ره)که فرمود ما میتوانیم روی پای خود باستیم محقق شد.

سازمان های دولتی مصرف کننده 25 درصد برق پایتخت

در ادامه این مراسم مهندس صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ، با اشاره به  ماموریت اصلی این شرکت به عنوان یکی از 10شرکت بزرگ توزیع برق در آسیا و بزرگترین شرکت توزیع نیروی برق در کشور در محدوده ای با وسعت بیش از یک هزار کیلومتر مربع وبیش از چهار ونیم میلیون مشترک،گفت : شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ 15 درصد از کل تاسیسات توزیع برق کشور ،10درصد از کل مشترکین و 15 درصد از کل فروش انرژی الکتریکی کشور را شامل می شود به طوری که فروش انرژی این شرکت معادل با فروش انرژی پنج کلان شهر کشور است.

وی افزود : به منظور دستیابی به بهره وری مناسب وهمسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه مدونی در راستای مدیریت سمت تقاضا ومصرف برق در دستورکار این شرکت قرار دارد. همچنین این شرکت پیشنهادی برای تغییر ساعت اداری، استفاده از ظرفیت دیزل های ادارات، نصب سیستم های کنترل هوشمند وسایل سرمایشی،استفاده از روشنایی روز ونصب سلول های خورشیدی ارائه داده است. که با اجرای آنهامی توان گام موثری در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در این مراسم به مصرف دستگاه ها و سازمان ها در تهران بزرگ پرداخت و گفت: ٢٥ درصد مصرف برق تهران بزرگ شامل سازمان هاي دولتي مي شود كه نيمي از مصرف آنها مربوط به تجهيزات سرمايشي است.

 

مطالب رپورتاژ