شروع عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی در بندر امام

عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس و شورای اسلامی در بندر امام شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین، این دو پروژه شامل احداث جاده کمربندی بندرامام به آبادان و عملیات زیرسازی رمپ و لوپ‌های تقاطع غیر هم‌سطح راه‌آهن بااعتباری بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به گفته‌های وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر توجه به توسعه پیرامون بندر، توسعه متوازن و بهره‌مندی شهروندان از مزایای فعالیت‌های بازرگانی در مجتمع بزرگ بندری امام، آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه عمرانی با استفاده از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی را گامی مهم در تحقق توسعه پیرامون بندر و تعامل سازنده با شهروندان عنوان کرد.

عادل دریس افزود: پروژه جاده کمربندی بندرامام به آبادان که با حدود ۹ کیلومتر طول و ایجاد ۱۴۶ فرصت شغلی جدید، نقش مهمی در کاهش ترافیک درون‌شهری، حل معضل راه‌بندان و ترافیک سنگین در مبادی ورودی به شهر و اتصال مراکز اقتصادی با هدف توسعه پایدار منطقه خواهد داشت.

وی همچنین هدف از اجرای پروژه عملیات زیرسازی رمپ و لوپ‌های تقاطع غیر هم‌سطح راه‌آهن را تأمین الزامات مقررات راه‌آهن در خصوص تقاطع غیره مسطح روی دو خط راه‌آهن، تسهیل ترافیک از مبدأ بندر به مقاصد ذی‌ربط و حذف گره ترافیکی میدان پلیس‌راه برشمرد.

دریس در شرح ویژگی‌های این پروژه افزود: در جریان احداث این پروژه که با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال به مدت ۱۵ ماه به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید، ۷۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی جایگاه این مجتمع بزرگ بندری در زنجیره مبادلات بازرگانی و تأمین کالا بیش‌ازپیش برجسته شده و زمینه برای تسهیل مبادلات و گسترش ظرفیت‌های بازرگانی در منطقه افزایش خواهد یافت.

بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن، دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

مطالب رپورتاژ