شرکت ملی حفاری و حفاری دانا توافقنامه همکاری امضا کردند

در راستای همکاری های مشترک و هم افزایی توان فنی بین بخش دولتی و خصوصی، توافق نامه همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت انرژی دانا امضا شد.

به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، این توافق نامه روز سه شنبه (اول مرداد ماه) در ساختمان مرکزی شرکت انرژی دانا و پیرو تفاهم نامه اولیه دو شرکت در سال گذشته، امضا شد. بر اساس مفاد این سند همکاری مقرر شد دو شرکت، در پروژه های حفاری و توسعه میادین نفت و گاز در داخل و خارج از کشور، همکاری مشترک داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در آیین امضای این توافق نامه گفت: همکاری و هم افزایی این  شرکت با شرکت های بخش خصوصی موجب توسعه صنعت حفاری و ارایه کار با کیفیت‌تر می شود.

سید عبداله موسوی افزود: این مشارکت به ویژه در بحث تبادل دانش فنی و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی موثر و موجب بهبود توسعه کسب و کار  خواهد شد.

وی اظهار کرد: همکاری شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت حفاری در خاورمیانه که توان همزمان ارائه عملیات حفاری و خدمات یکپارچه جانبی صنعت حفاری را دارد با شرکت انرژی دانا با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های  آن شرکت می‌تواند در اجرای پروژه‌های ملی، نوید بخش فعالیت‌های آتی در این بخش باشد.

در این آیین بیژن نامی، مدیرعامل شرکت حفاری دانا نیز ضمن تاکید بر تقویت و توسعه همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران، گفت: گروه انرژی دانا دارای چندین شرکت زیر مجموعه در بخش‌های مختلف مرتبط با  صنعت نفت از جمله خدمات نفت و گاز، اکتشاف و تولید، حفاری چاه‌های اکتشافی و تولیدی در خشکی و دریا است.

وی افزود: این شرکت دارای سه دکل خشکی سنگین ملکی و امکانات ارائه خدمات فنی در مناطق نفت خیز خشکی و دریا است؛ این شرکت همچنین در پروژه‌های طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در فازهای ۱۵،  ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ در مجموع ۴۴ حلقه چاه گازی حفر کرده است.

 

مطالب رپورتاژ