ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در تهران برگزار شد

ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل ‌و نقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت‌های صنعت حمل و نقل ریلی از روز 29 خرداد 97 به مدت 4 روز برگزار شد . 

در این دوره از نمایشگاه  200 شرکت داخلی و  90 شرکت خارجی حضور داشتند و دستاوردها، توانمندی‌ها و تولیدات خود را در عرصه حمل‌ونقل ریلی ارائه کردند. نمایندگان شرکت­‌های خارجی از کشورهای آلمان، چین، روسیه، لتونی، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک و اتریش آخرین دستاوردهای خود را در بخش‌های تولید واگن‌های مسافری، باری‌، لکوموتیو و قطعات مختلف صنعت حمل و نقل ریلی و تجهیزات الکترونیک خطوط ریلی به نمایش گذاشتند.

از اهداف برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی و کالاهای ایرانی در کنار توسعه صنعت حمل ‌و نقل ریلی بود. توجه به توسعه حمل ‌و نقل ترکیبی و لجستیک و برگزاری‌ میزگرد‌های تخصصی از رویکردهای اصلی ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی بود تا طبق سند جدید، استراتژی حمل‌ و نقل لجستیک و حمل‌ و نقل ترکیبی چند وجهی در مدل‌های مختلف زمینه‌های توسعه آن در ایران فراهم شود. در حاشیه این نمایشگاه از کتاب یکصد سال تاریخ مهندسی راه‌آهن با حضور وزرا رونمایی شد.

در طی این نمایشگاه رسانه­‌ها از جمله خبرنگاران ماهنامه صنعت حمل و نقل حضور داشتند و با تنی چند از فعالان دولتی و مدیرعاملان شرکت­‌های خصوصی داخلی و خارجی پیرامون مسائل حمل و نقل ریلی اعم از مشکلات تامین سرمایه و چالش­‌های پیش روی این بخش و مسائل زیرساخت و تامین و نگهداری سخن به میان آوردند. درحاشیه  ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی نیز قراردادهایی میان شرکت­‌های داخلی و خارجی در رابطه با تامین مالی، خرید و ساخت به امضاء رسید.

   

ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در روز جمعه اول تیرماه  به پایان رسید . گزارش کامل این نمایشگاه در شماره  365 ماهنامه صنعت حمل و نقل منتشر خواهد شد.

مطالب رپورتاژ