صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد

مونسان در دیدار با 4 نماینده مجلس تأکید کرد:

صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد

 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز دوشنبه 9 بهمن در دیدارهای جداگانه با چهار نماینده مجلس به بررسی و تشریح برنامه‌ها در حوزه مأموریت‌های سه‌گانه سازمان متبوع خود پرداخت و بر تقویت همکاری دولت و مجلس در توسعه گردشگری تأکید کرد.

وی در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشور گفت: مشکل اساسی در صنعت گردشگری این است که این صنعت در اولویت نیست در حالی که با توجه به جایگاه گردشگری، این صنعت باید در اولویت کشور قرار گیرد و در این میان نیازمند افزایش همکاری‌های مجلس و دولت هستیم.

مونسان افزود: گردشگری یک صنعت درآمدزاست و همین حالا نیز این صنعت سالانه 6میلیارد دلار درآمد‌زایی برای کشور دارد.

او گفت: گردشگر زیارتی که به ایران سفر می‌کند به‌طور متوسط 200 تا 300 دلار، گردشگر سلامت 1500 تا 2000 دلار و گردشگر تفریحی 1700 دلار هزینه می‌کند که میانگین هزینه‌کرد هر گردشگر ورودی اگر 1500 دلار باشد این رقم معادل صادرات 30 بشکه نفت است.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی نیازمند اطلاع‌رسانی، معرفی و تبلیغات هستیم اما این در حالی است که کل بودجه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ما 5میلیارد تومان است که رقم ناچیزی است و باید افزایش یابد.

مونسان گفت: خوشبختانه در حال حاضر توجه دولت به این صنعت معطوف شده و اقداماتی نیز در حال انجام است به گونه‌ای که سال آینده در حوزه ایجاد اشتغال سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دستگاهی است که در رتبه دوم قرار دارد و باید 173هزار شغل ایجاد کند.

مطالب رپورتاژ