فرودگاه مونیخ

عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین فرودگاه‌های ایران و فرودگاه‌های فرانکفورت و مونیخ

در هفته‌ی گذشته تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه‌های فرانکفورت و مونیخ به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که به امضای مشترک رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اشتفان شولته مدیر اجرایی فرودگاه مونیخ درآمد در هفت محور توسعه منابع انسانی، بهینه سازی ظرفیت فرودگاه‌ها، جاری‌سازی و سودآور کردن فرودگاه‌ها، تأمین مالی برای توسعه زیرساخت‌ها، مدرن‌سازی زیرساخت‌های فرودگاهی، توسعه انجام عملیات فرودگاهی و همچنین توسعه زیرساخت‌های ناوبری هوایی و مدرن‌سازی زیرساخت‌های IT فرودگاهی است.

مه‌آبادی درباره مفاد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه شامل هفت بند مدیریت و عملیات فرودگاهی، توسعه منابع انسانی، بهینه‌سازی ظرفیت فرودگاهی، تجاری‌سازی و سودآور کردن فرودگاه‌ها، تامین مالی برای توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی، زیرساخت‌های ناوبری هوایی و مدرن‌سازی زیرساخت‌های IT فرودگاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها مقدمه عقد قراردادها هستند، گفت: کابینه دولت آلمان این همکاری را به تصویب رسانده و کارگروهی را زیرنظر این کابینه تعریف کرده است. وزیر حمل‌ونقل آلمان نیز مسئولیت پشتیبانی از پروژه‌هایی را دارد که بر اساس این تفاهمنامه تعریف شده است. در واقع، دولت آلمان عزم جدی برای همکاری با ایران دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: اولویت محور مذاکرات تفاهمنامه با آلمانی‌ها ساخت ترمینال خارجی فرودگاه تبریز است. همچنین ساخت فرودگاه جدید چابهار و فرودگاه اهواز جز محورهای اصلی این گفت‌وگوها بود تا تامین مالی و سرمایه‌گذاری در قالب روش‌های BLT و BOT صورت گیرد.

مطالب رپورتاژ