لایروبی حوضچه بندرگاه ابوموسی از روزهای آینده آغاز می شود

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: لایروبی حوضچه بندرگاه ابوموسی به روش انفجار و بیل بارج طی روزهای آینده آغاز می شود.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی اله مراد عفیفی پور در بازدید مسئولین استانی هرمزگان از طرح های توسعه ای و پروژهای عمرانی بندرگاه ابوموسی، اظهارداشت: لایروبی حوضچه بندرگاه ابوموسی به روش انفجار و بیل بارج طی روزهای آینده آغاز می شود از سویی  پروژه بازوی ضلع جنوبی بندرگاه به طول ۶۰۰ متر مدت ۲ ماه است که شروع  شده و بیش از ۲۰۰ متر پیشرفت فیزیکی داشته است.

 وی افزود: با توجه به نقش استراتژیک و تجاری جزیره ابوموسی این پروژه در اولویت برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی  قرار دارد.

عفیفی پورگفت: عملیات احداث دایک استحصال به طول ۸۵۰متر بطور کامل دراین بندرگاه  اجرا شده و عملیات استحصال پشت دایک نیز در حال انجام است که  پیشرفت فیزیکی ۶۰درصدی را داراست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به بازسازی اسکله بتنی بندرگاه ابوموسی اشاره کرد و گفت: اسکله بتنی  ۳ و۴ که شامل مقاوم سازی شمع های پایه اسکله، تعویض کامل بتن عرشه به طول ۱۱۰ متر و عرض ۱۵ متر و تعویض کامل ضربه گیرها بوده به پایان رسیده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی یکی از اقدامات مهم و اثر گذار در بندرگاه ابوموسی را تعمیرات اساسی اسکله شماره ۶ این بندر برشمرد و عنوان کرد: کلیه شمع های فرسوده قدیمی که مشکلات زیادی در زمان پهلوگیری برای موتور لنج ها ایجاد می کرد با روش برشکاری زیر آب جدا، خارج سازی و به محدودهای خارج از بندر منتقل کرده  و مطابق برنامه زمانبندی و طرح مصوب، به زودی عملیات تعویض ضربه گیرها و  پیته های اسکله مذکور آغاز خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح پروژه عمرانی در بندرگاه ابوموسی اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ساختمان اداری بندرگاه نیز آغاز شده و این ساختمان نیمه دوم سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در بازدید مسولان استانی هرمزگان از طرح های توسعه ای و پروژهای عمرانی بندرگاه ابوموسی فریدون همتی؛ استاندار هرمزگان ، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده؛ نماینده ولی فقیه  استان و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند.

مطالب رپورتاژ