مدير فرودگاه زنجان خبر داد: برنامه ريزی برای توسعه فرودگاه زنجان و ايجاد مسيرهای جديد پروازی در سال ۹۹

مدير فرودگاه زنجان از برنامه ريزی برای اتمام پروژه نيمه کاره توسعه فضای ترمينالی فرودگاه در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش سایت  خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد قاسمی با بیان این که فرودگاه زنجان در ۸ ناتيكال مايلي شمال غرب شهر زنجان قرار گرفته و از مجهزترين فرودگاه‌های تازه تاسیس همسطح خود است، تصریح کرد: این فرودگاه مجموعه‌های مورد نياز يك فرودگاه پيشرفته را از جمله واحدهاي عملياتي مراقبت پرواز، الكترونيك، ايمني زمينی، نيروهای نظامی و انتظامی، هواشناسی، سوخت گيری، گمرك، گذرنامه و ناجا را شامل می شود.  اهمیت این فرودگاه به دليل استقرار در كريدور هوایی شرق به غرب كشور و ارایه سرويس به تمام پروازهاي داخلی و خارجی غرب كشور از طريق دستگاه های تقرب پرواز RCAG،DME ،NDB،VOR و رادار MSSR  دو چندان شده و بسياري از مسير های بين المللي و داخلي براي اتصال به استان های كشور پهناور ايران و كشورهای شمال غرب كشور به فرودگاه زنجان منتهی مي شوند.

مدیر فرودگاه زنجان در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی سال ۹۸ گفت: در این راستا می توان به برقراری مجدد پرواز به مشهد مقدس پس از وقفه چند ماهه با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آتا و استانداری، زیباسازی، بهسازی ترمینال و تغییر چیدمان آن همراه با افزایش فضای مسافری اشاره کرد.

او افزود: همچنین تعویض و بهسازی بخشی از سقف آن، نصب بالابر معلولان و افراد توانخواه در ترمینال، بهسازی سیستم گرمایش و سرمایش و تعویض تابلوهای برق ترمینال، افزایش فضای اداری با استفاده از فضای بی استفاده ترمینال، تکمیل محوطه سازی و زیباسازی مقابل ترمینال، تکمیل و تجهیز ساختمان حراست CCTV  و همچنین افزایش دوربین های نظارتی فرودگاه و ساخت دیوار حفاظتی برای سایت رادار و RCAG  گیلوان زنجان از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته بود.

وی همچنین از راه اندازي سامانه ATC LOG و e-FPL در واحد کنترل ترافيک هوايي فرودگاه زنجان، بهسازی و بازسازی اساسی موتورخانه های فرودگاه و همچنین بهسازی و بازسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی، انتقال اطلاعات سیستم هایIT  و دوربین های نظارتی بر بستر فیبر نوری، تکمیل بهسازی واحد برج مراقبت و اتاق رکوردر ساختمان تکنیکال بلاک و تعویض شیشه های ترمینال و تکنیکال بلاک در راستای مدیریت سبز خبر داد.

قاسمی در معرفی مهمترین برنامه های فرودگاه زنجان در سال ۹۹ گفت: در این راستا می توان به پیگیری برای ایجاد مسیرهای جدید پروازی برای مسیرهای تهران، عتبات عالیات، ترکیه و غیره، اتمام پروژه نیمه کاره توسعه فضای ترمینالی در بخش غرب و شرق آن، تجهیز ساختمان حراست CCTV و اجرای دوربین های نظارتی در جاده های دسترسی فرودگاه اشاره کرد. همچنین ارتقا و تکمیل زیرساخت‌های نرم افزاری حراست، راه اندازی سامانه ۱۹۹ (اطلاعات پرواز)، تجهیز ترمینال فرودگاه به اینترنت وایرلس برای استفاده مسافران و کارکنان، برنامه ريزي جهت توسعه فرودگاه تا رسيدن به جايگاه مناسب آن، پروژه احداث جايگاه تشريفات با کمک استانداری و تکمیل عمليات بهسازي و زيباسازي ترمينال داخلي فرودگاه از دیگر مواردی است که می توان از آن‌ها یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، قاسمی ادامه داد: همچنین پیگیر ساخت اتاق مادر و کودک، تبیین فرصت‌های سرمايه گذاري و پیدا کردن سرمايه گذار برای توسعه فرودگاه، اخذ سند برای اراضی فاقد سند فرودگاه و نصب کنسول جدید برای برج کنترل ترافیک هوایی این فرودگاه هستیم.

وی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۸ در مجموع ۱۳۰ پرواز مسافربری و ۲۶۷۴ پرواز غیر مسافری شامل آموزشی، امدادی و… با جابجایی ۱۵ هزار و ۶۴۲ مسافر و ۱۷۳ تن بار انجام شده است.

مطالب رپورتاژ