مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: توسعه تجهیزاتی یگان حفاظت در دستور کار جدی سازمان بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به «تصمیم کلان کشور مبنی بر استقرار پلیس امنیت اقتصادی در مبادی ورودی مجاز کالا در بنادر »، آن را تحول بزرگ و مثبت در فرایند شفاف صادرات و واردات کشور ارزیابی و ابراز امیدواری کرد از این پس، ضمن بهبود و تسریع در فرایند های ورود و خروج کالا وکاهش زمان انتظار و ماندگاری کالا در بنادر، اطمینان بیشتری از حیث کنترل و پیشگیری از قاچاق در مبادی رسمی ایجاد شود.

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در گردهمایی تخصصی فرماندهان یگان حفاظت بنادر کشور، با بیان این مطلب، اظهار داشت: خوشبختانه با تدوین شیوه نامه عدم تداخل وظایف بین یگان حفاظت بنادر و ناجا و تصویب آن توسط دستگاه های مربوطه، انتظار می رود، با استقرار پلیس امنیت اقتصادی در گیت های بنادر، این قول به سازمان بنادر داده شد که محموله ها در فرایندهای جا به جایی در گلوگاه های بیرونی، با کمترین زمان انتظار و ماندگاری، به نقاط مختلف در کشور حمل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی را مجموعه ای وظیفه شناس، نمونه و برتر از حیث انتظامی و آمادگی در انجام ماموریت ها دانست و افزود: مجموعه کشفیات قاچاق یگان حفاظت در بنادر کشور در سال جاری بسیار قابل توجه و ویژه است که نشان دهنده هوشیاری و آمادگی روحی و جسمی همکاران یگان حفاظت است.

افزایش مسافران و گردشگران دریایی در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش مسافران و گردشگران دریایی در بنادر طی سال های گذشته، ایجاد رفاه ، آسایش و امنیت مسافران و گردشگران را ،به ویژه در ایام تعطیلات نوروز ، از وظایف این سازمان برشمرد و تاکید کرد: یگان حفاظت باید با حداکثر توان برای ارائه خدمات و واکنش در شرایط اضطرار آماده باشد.

یگان حفاظت در بنادر

راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی جهت تجهیز یگان حفاظت، هیچ محدویتی را قائل نیست، توضیح داد: در قالب طرح تحول صنایع دریایی، تعداد قابل توجهی قایق در دست مناقصه و ساخت قرار دارد که در آینده نزدیک به یگان حفاظت در بنادر اضافه می شود.

رفع کمبود یگان حفاظت بنادر در زمینه‌های مختلف

وی با توصیه یگان حفاظت به ارتقای نظم و انضباط و آمادگی و انگیزه و هوشمندی بالای کاری، از رفع کمبود یگان حفاظت بنادر در زمینه خودرو ، موتور سیکلت، تجهیزات فرعی و ایمنی در سال آینده خبر داد و برگزاری سالانه مسابقات ورزشی تخصصی آمادگی جسمانی و دفاع شخصی در بین کارکنان یگان ویژه را ضروری برشمرد.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در حالی که با تهدیدات امنیتی خارج از کشور مواجه هستیم، آمادگی جسمی یگان حفاظت در محاظت از زیرساخت های حمل و نقل دریایی کشور ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

راستاد درباره رفع کمبود نیروی انسانی یگان حفاظت در برخی بنادر، تاکید کرد: در این باره راهکارهایی پیش بینی شده که بزودی اجرای می شود. اما با توجه به توزیع نامناسب نیروی انسانی این بخش در بنادر، لازم است در فاز اول، پس از شناسایی نیروهای مازاد یگان حفاظت در بعضی بنادر، این نیروها را به بنادر دارای مشکل منتقل کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تامین رفاهیات کارکنان یگان حفاظت در بنادر تاکید کرد: از تمام ظرفیت های قانونی برای ارتقای رفاه و معیشت کارکنان زحمتکش در یگان حفاظت بهره خواهیم برد. همچنین در نظر داریم با ایجاد تفاوت شغلی از حیث سختی و مشکلات کاری برای همکاران شاغل در یگان حفاظت، راهکار قانونی برای افزایش رفاهیات آنها فراهم کنیم.

یگان حفاظت ؛ بازوی قدرتمند سازمان بنادر در تامین امنیت بنادر، سواحل و آبراهها است

بنا بر این گزارش، در آغاز این نشست، سرهنگ جعفر اطمانی؛  فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات یگان حفاظت ، بر لزوم هوشیاری، هدفمند بودن اقدامات و آمادگی یگان در مواجهه با هر گونه پیش آمد که موجبات بر هم زدن نظم و امنیت و حفاظت بنادر کشور  شود، تأکید کرد.

وی افزود: یگان حفاظت بنادر؛ بازوی قدرتمند سازمان بنادر در فراهم آوری امنیت در بنادر ، سواحل و آبراهها است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر با بیان اینکه یگان حفاظت کارآمد و موفق، نماد عزت و اقتدار سازمان است، گفت:  دستور کار اصلی یگان، ارائه خدمات قضایی، حفاظتی و انتظامی به فعالان اقتصادی در بنادر است و این موضوع یک اصل مهم برای ما تلقی می شود

سرهنگ اطمانی با تاکید بر اینکه برخورد  حکیمانه با مراجعه کنندگان به بنادر و فعالان اقتصادی در یگان حفاظت یک الزام است، اظهار داشت: پرسنل یگان حفاظت باید جامع نگر بوده و به حوزه مأموریت خود کاملا مسلط و مشرف باشند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی،  بر برخورد همراه با عطوفت و سعه صدر در انجام مأموریت ها تأکید و خاطر نشان کرد: اخلاق مداری و رفتار سنجیده از نشانه های کارکنان یگان است که ما باید تمام تلاش و توان خود را در راستای نهادینه کردن این مهم دربین کارکنان به کار گیریم.

اطمانی پس از اشاره به برخی کمبودها و مشکلات موجود در یگان حفاظت ، خواستار تجهیز یگان از حیث نیروی انسانی ، خرید تجهیزات انفرادی و موتوری و ارتقای امور رفاهی و معیشتی کارکنان یگان حفاظت بنادر شد .

این گزارش می افزاید؛ در این نشست، مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با اهدای لوح، از نادری فرمانده یگان حفاظت بندر بوشهر و صدقی فرمانده یگان حفاظت بندر باهنر به عنوان فرماندهان برتر تقدیر کرد .

مطالب رپورتاژ