مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد: عملیات جستجو و نجات برای یافتن مفقودین حادثه غرق شدن شناور «بهبهان» آغاز شد

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بعد از اطلاع از حادثه غرق شدن شناور «بهبهان » شناور امداد و نجات با حضور در محل حادثه عملیات جستجو را آغاز کرد و همچنین یک یدک کش به همراه کارشناسان دریایی بندر خرمشهر با هماهنگی با مقامات عراقی به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، نوراله اسعدی درباره اعزام شناور امداد و نجات، اظهار کرد: حادثه غرق شدن شناور باری « بهبهان» در محدوده استحفاظی عراق در محل خور عبدالله روی داده است.

وی افزود: برای بررسی دقیق علت و ابعاد حادثه به محض اطلاع، اقدامات لازم برای هماهنگی با طرف عراقی برای کسب اطلاعات و همچنین اعزام نیروهای امدادی و کارشناسان دریایی صورت گرفته که با همکاری مقامات عراقی، شناور امداد و نجات « ناجی١٧» ساعاتی پیش به محل حادثه اعزام شد و عملیات جستجو و امداد را آغاز کرد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر شناور « ناجی١٧» که برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در منطقه حضور پیدا کرده، یدک کش خلیج فارس نیز به همراه کارشناسان دریایی متشکل از سرپرست معاونت دریایی و رییس اداره ایمنی کانال، رییس اداره دریایی و رییس امداد و نجات دریایی به منطقه حادثه اعزام شدند تا ضمن بررسی این حادثه گزارش دقیق تری در خصوص علت این سانحه گزارش کنند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، اسعدی در خصوص میزان تلفات انسانی این حادثه نیز گفت؛  بر اساس اسناد خروج این شناور دارای ٧ خدمه بوده که حسب اطلاع واصله ۴ نفر آنها توسط نیروهای عراقی نجات یافتند و یک نفر نیز متاسفانه جان سپرده و دو نفر که یکی از آنها تبعه هندی است مفقود شده اند.
گفتنی است، شناور باری به نام «بهبهان» که در روز ١٣ خرداد با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام القصر عراق بود، شب گذشته در  کانال آبی «خورعبدالله» در محدوده آبهای سرزمینی عراق غرق شد.

مطالب رپورتاژ