مدیرکل راهداری وحمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد: رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌و‌نقل

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در قالب کمیسیون های ماده ۱۱ و۱۲ به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی و ۱۳۸ رای صادر شده است.

۲۰۸ تخلف در حوزه های ایمنی و ترافیک،مسافر و کالا

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی که در جلسه کمیسیون های ماده ۱۱ و۱۲ راهداری سخن می گفت افزود: از ابتدای امسال به ۲۰۸ تخلف مطرح شده در حوزه های ایمنی و ترافیک،مسافر و کالا رسیدگی و ۱۳۸رای نیز صادر شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه از این میزان رای ۱۰۸ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۳۰ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است، عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ را از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون‌ها دانست.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل با قدردانی از فعالیت های شبانه روزی تلاشگران عرصه حمل و نقل استان افزود: در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.

عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل جاده‌اي در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابري جاده اي به استفاده از صورت وضعیت مسافري و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل برخورد قانونی و قاطع با متخلفان را یادآور شد و از مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی سریع به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.

مطالب رپورتاژ