مراسم افتتاحیه اولین مانور ریلی در بندر شهید رجایی

 مراسم افتتاحیه اولین مانور ریلی با حضور خسرو سرایی، مدیرکل امور لجستیک و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل راه‌آهن هرمزگان، سیر و حرکت، بازرگانی داخلی، لجستیک و دفتر مهندسی حمل‌ونقل، مدعوین بخش‌های اپراتوری ریلی و خصوصی، گمرک و سایر ذی‌نفعان در ساختمان اداری سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

این مراسم با هدف مانور کانتینر ریلی با مدیریت و دبیری اداره کل لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی شروع گردید.

در روز اول طرح مانور کانتینری کارگروه عملیاتی از خطوط مانوری، کانشیپ (کشتی کانتینری) و پایانه نفتی با حضور مدیران کل لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی و بازرگانی داخلی و لجستیک راه‌آهن بازدید عملیاتی به عمل آوردند.

در ادامه برنامه‌های روز اول، جلسه بررسی و عملکرد تخلیه سایت بارکو در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با حضور مدیران کل راه‌آهن هرمزگان، سیروحرکت و دفتر مهندسی حمل‌ونقل با میزبانی مدیرعامل مجتمع مذکور برگزار شد. 

اهداف برگزاری مانور ریلی در بنادر ریل پایه کشور شامل مواردی چون سنجش میزان آمادگی لجستیکی بنادر در مواجه با شرایط اضطرار، سنجش میزان آمادگی زیرساخت‌های ریلی بنادر و راه‌آهن در بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در بنادر، شناسایی نقاط ضعف، قوت و تهدیدها و فرصت‌های لجستیکی پیش روی بنادر ریل پایه، افزایش سطح هماهنگی عملیاتی و تحکیم روابط فی‌مابین بنادر کشور با گمرک، راه‌آهن و شرکت‌های کارگزار ریلی و تسهیل و تسریع حمل ریلی درون بندری است.

اجرای مانور از روز دوشنبه در اسکله آغاز و مرحله‌به‌مرحله از این فرآیند مورد ارزیابی و ثبت در چک لیست‌های تهیه‌شده انجام گرفت.

این مانور با مراسم اختتامیه در روز سه‌شنبه به پایان خواهد رسید و نتایج آن در سطح وزارتخانه منعکس خواهد شد تا بتواند پایه تصمیم سازی برای تصمیم گیران مسئول در وزارتخانه شود.

 

مطالب رپورتاژ