مشاور وزیر راه خبر داد: برگزاری جشنواره «جوانه‌های راه» با هدف کاهش تلفات رانندگی

مشاور وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جشنواره «جوانه‌های راه» با هدف کاهش تلفات رانندگی در تابستان و پاییز سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل سیدحسین میرشفیع مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری و مشاور وزیر با بیان این که موضوع کاهش تلفات رانندگی یکی از سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع قرار شد انجمن خیرین راه و ترابری با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش موضوع فرهنگسازی ایمنی در راه‌ها و جاده‌ها را در سطح دانش آموزی جدی‌تر پیگیری کنند.

مشاور وزیر ادامه داد: در این راستا انجمن خیرین راه و ترابری با مشارکت این دو وزارتخانه تصمیم دارد، جشنواره هنرهای تجسمی در قالب نقاشی و عکاسی برای تمام مقاطع تحصیلی و نیز کاریکاتور و پوستر برای مقطع دبیرستان برگزار کند.

او ادامه داد: امن کار باعث می شود تا دانش‌آموزان علاوه بر این که با مفاهیم ایمنی و رانندگی آشنایی پیدا می کنند، به خانواده و اطرافیان برای رعایت موارد ایمنی رانندگی کمک کنند.

به گفته میرشفیع برای راحتی دسترسی دانش ‌آموزان این مسابقه در فضای مجازی برگزار می شود و دانش آموزان در صورت تمایل برای شرکت در مسابقه می توانند به وب سایت javaneh.mrud.ir مراجعه کنند و با وارد کردن مشخصات دانش آموزی، اثر خود را ارسال کنند. او افزود: دریافت آثار از ۳۱ اردیبهشت یعنی امروز شروع می شود و تا آخر مهر ماه ادامه دارد و در آذر ماه طی مراسمی از آثار برگزیده تقدیر می شود.

او با تاکید بر این سالانه ۱۷ هزار کشته و بیش از ۳۴۰ هزار مجروح تصادفی در کشور داریم، تصریح کرد: بنابراین تمام تلاش‌ها برای کاهش تلفات باید هماهنگ و منسجم باشد. ما دو هدف از برگزاری جشنواره جوانه‌های راه داریم؛ هدف کوتاه مدت این است که فرزندان خانواده را نسبت به  این موضوع حساس کنیم و از این طریق بتوانیم میزان تلفات را در کوتاه مدت کاهش دهیم.

مشاور وزیر ادامه داد: هدف دیگر فرهنگسازی بلند مدت است، زمانی که این پیام ها به زبان کودکان و نوجوانان ثبت شود، ماندگاری پیام را افزایش می دهد و در نهایت باعث می شود تا در سال‌های آینده کاهش پایدار تلفات را داشته باشیم.

او ادامه داد: از مجموعه‌های اطلاع رسانی و سایت ها می خواهیم از این جشنواره حمایت جدی کنند، زیرا هر چه بیشتر دانش آموزان را به این جشنواره جذب کنیم تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. البته ما نیز دایره آثار منتخب را افزایش خواهیم داد، همچنین آثار برگزیده در کارهای تبلیغاتی با موضوع ایمنی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

میر شفیع گفت: در اجرای این کار، معاونت پرورشی آموزش و پرورش، فاوای وزارت راه و شهرسازی و فاوای وزارت آموزش و پرورش همکاری خوبی دارند.

مطالب رپورتاژ