معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: استقرار کامل نیروها و تجهیزات سازمان راهداری در جاده های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشریح تمهیدات آن سازمان در جاده های کشور با توجه به بارش ها از آمادگی کامل سازمان در جاده های کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حیدر مطاعی، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در شرایط فعلی و بارش‌های پیش رو، اعلام کرد.

معاون سازمان راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تاکید بر اینکه شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، گفت: سازمان با توجه به بارش های فعلی که در ادامه به برف تبدیل می شود آمادگی کامل دارد. تمهیدات سازمان که شامل استقرار راهداران و ماشین آلات و تجهیز راهدارخانه هاست به ویژه در استان های پربارش از جمله لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، تهران و البرز به کار گرفته شده است.

مطاعی ادامه داد: پیش بینی بارش های سیل آسا و رانش در استان لرستان شده است و در راه های مواصلاتی لرستان، تجهیزات بیشتری مستقر شده اند.

وی افزود: در جاده های استان های شمالی نیز با توجه به بار ترافیکی تمهیدات لازم در خصوص تجهیزات و ماشین آلات اندیشیده شده است.

مطاعی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها در جاده چالوس احتمال بارش برف سنگین وجود دارد، توضیح داد: در ستاد با دوربین ها و در راهدارخانه ها و مسیر، جاده ها رصد می شوند. تلاش می کنیم تا حد امکان و بدون خطر جاده های مواصلاتی باز باشند.

وی جاده پلدختر- خرم آباد را از جمله محورهای دارای مشکل نامید ‌و گفت: همفکری ها و تعاملات لازم با همکاران استانی برای رفع مشکلات احتمالی راه ها وجود دارد.

به گفته معاون سازمان راهداری، با توجه به احتمال ریزش کوه، سقوط بهمن و آبگرفتگی شهروندان به جد از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای آگاهی از وضعیت راه ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

مطالب رپورتاژ