آلودگی هوای استان تهران

نامه نمایندگان استان تهران به رییس جمهوری برای حل معضل آلودگی هوا در کلان شهرها

آلودگی هوای استان تهران

محمد جواد فتحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود:نامه ای از سوی نمایندگان استان تهران در مورد وضعیت بحرانی و آلودگی هوای تهران و کلان شهرها تهیه شده است که در حال جمع آوری امضای این نامه هستیم و پس از جمع آوری امضا این نامه به رییس جمهوری تحویل داده می شود.
وی با تاکید بر این که قرار است جلسه فوق العاده ای در مجمع نمایندگان استان تهران درباره معضل آلودگی هوا فردا یا پس فردا برگزار شود، اظهار داشت: همچنین با حضور مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه هایی که وظیفه مقابله با آلودگی هوا را دارند راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در این جلسه بررسی می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آلودگی هوای تهران قابل کنترل است زیرا بحث ریزگردها نیست که بگوییم منشا خارجی دارد و زمانی که باد می وزد این ریزگردها را به شهرها می آورد بلکه این آلودگی به دلیل حضور وسایل نقلیه یا کارخانه های فرسوده است.
فتحی تصریح کرد: این موارد مشکلاتی است که می توانست در سال های طولانی که با این مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنیم، حل شود.

مطالب رپورتاژ