دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی

نمایش توان تمام شرکت‌های راهسازی در نمایشگاه حمل‌ونقل

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، اظهارکرد: ضمن حضور در نمایشگاه، توان تمام شرکت‌های راهسازی را به نمایش می‌گذاریم.

علی آزاد به حق تقدم راهداری بر راه‌سازی در زمان شرایط بحرانی بودجه به ضرب‌المثل «قاچ زین را بچسب، اسب‌سواری پیشکش» اشاره کرد .وی گفت: ارزش دستاوردهای کشور در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است . ۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای است.

وی افزود: با توجه به همین مسئله در شرایط بحرانی بودجه، ابتدا باید از سرمایه‌ها و داشته‌های خود نگهداری شود . این مقدم بر احداث زیرساخت‌های و نیازها است.

آزاد گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های توسعه کشور در حد استاندارد‌های جهانی ساخته شده است. اما مسئله مهم حفظ و نگهداری این زیرساخت‌ها و در درجه دوم احداث زیرساخت‌های توسعه موردنیاز است.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با بیان کرد : وزارت راه به دلیل ساخت و توسعه زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی کشور، مؤثرترین نهاد در زمان بحران کشور بوده است . تمام انسان‌های فداکار، سخت‌کوش و پرتلاش در حوزه راهداری و راه‌سازی با کمترین توقع و تلاش، بسیاری از این دستاورد‌ها را به وجود آورده‌اند.

آزاد تأکید کرد : وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود.وی خاطرنشان کرد: راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سنخیتی با یکدیگر ندارند. لذا امیدواریم طبق پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی در سال آینده این وزارتخانه تفکیک شود و هر کس به کار خود برسد.

وی به تفکیک نمایشگاه راه و شهرسازی و ایجاد نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته اشاره کرد . دبیر انجمن گفت : شرکت‌های راه‌سازی ایران علاوه بر آشنایی از فناوری‌های نوین این حوزه، از نظر مهارت طراحی و احداث نیز دست‌کمی از شرکت‌های بین‌المللی ندارند.

مطالب رپورتاژ