نمونه‌گیری از کشتی‌ها در بندر بوشهر برای حفاظت از محیط‌ زیست

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای حفاظت از محیط‌زیست دریایی، نمونه‌برداری و تست آب توازن کشتی‌ها در بنادر استان بوشهر انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد قاسمی افزود: در راستای اجرای الزامات کنوانسیون‌های بین‌المللی در خصوص مدیریت آب توازن کشتی‌ها نمونه‌برداری و تست آب توازن کشتی‌ها در بنادر استان بوشهر انجام شد.

وی با بیان اینکه نمونه‌برداری از کشتی‌ها باهدف جلوگیری و کنترل آلودگی محیط‌زیست دریایی ناشی توسط آب توازن کشتی‌ها است، افزود: با توجه به وجود اسکله‌های متعدد صادراتی در استان و به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست دریایی، اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر اقدام به تهیه دستگاه تست اولیه مولفه‌های فیزیکی و شیمیایی آب توازن کرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تأکید کرد: برای اولین بار نمونه‌گیری از کشتی‌ها در بندر بوشهر توسط افسران کنترل و بازرسی شناورها و کارشناسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین با خرید تجهیزات پیشرفته‌تر توسط سازمان بنادر و دریانوردی، مقرر شد بنادر خارک و عسلویه نیز همگام با سایر بنادر کشور به نمونه‌گیری و بررسی میزان انطباق کشتی‌ها با الزامات کنوانسیون اقدام کنند.

 

مطالب رپورتاژ