خودروی

نوسازی 20 هزار تاکسی فرسوده

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از آغاز ثبت نام برای نوسازی تاکسی های سال ۸۶ خبر داد.

ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه ۲۰ هزار تاکسی فرسوده امکان نوسازی در شهر تهران را دارند، گفت: در ماه‌های ابتدایی سال صاحبان تاکسی‌های تولید سال ۹۶ این نگرانی را داشتند که پروانه کار آنها به دلیل فرسودگی تاکسی‌های‌شان تمدید نشود.

وی ادامه داد: به تازگی سازمان تاکسیرانی به مالکان تاکسی مدل ۸۶ اعم از سواری و ون اعلام کرده است که سایت نوسازی برای این مدل تاکسی باز شده و می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای نوسازی تاکسی‌هایشان ثبت‌نام کنند.

قناعتی اضافه کرد: ۴۸ساعت بعد از ثبت نام با مراجعه به شرکت خصوصی تحت پوشش می‌توانند نامه معرفی به بانک را دریافت کرده و اقدام به تشکیل پرونده بانکی کنند.

به گفته قناعتی در دفاتر پیشخوان ثبت نام پژو ۴۰۵ و سمند Ef۷ انجام می‌شود. در صورت تمایل برای دریافت آریو نیاز به دفاتر پیشخوان نیست و رانندگان تاکسی می‌توانند با مراجعه به شرکت تحت پوشش می‌توانید اقدام کنند.

قناعتی با اشاره به این که شرایط نوسازی تاکسی‌ها در حال حاضر همانند سال گذشته و به صورت پرداخت ۲۰میلیون وام و ۵٫۵میلیون اسقاط خودرو فرسوده و پرداخت الباقی توسط تاکسیران است گفت: با توجه به اینکه طرح سراسری است و ظرفیت ثبت نام محدود پیشنهاد می‌شود تاکسیرانان حداقل ثبت نام اولیه در دفاتر پیشخوان داشته باشند.

مطالب رپورتاژ