واردات بیش از ۵۰ هزار راس دام زنده در یک‌ماه اخیر از مرز بازرگان

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با مدیر کل سازمان دامپزشکی استان بوشهر از واردات بیش از ۵۰ هزار راس دام زنده در یک‌ماه اخیر از طریق مرز بازرگان خبر داد.

 

به گزارش ماهنامه صنعت حمل‌ونقل و به نقل از پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تامین، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در این دیدار گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو با همراهی اداره کل گمرک بازرگان و دامپزشکی استان آذربایجان غربی و شهرستان ماکو و هماهنگی با کشور ترکیه و تعریف پروتکل های مربوطه ورود و ترانزیت دام از خاک ترکیه را میسر و از طریق مرز بازرگان تسهیل نموده است.

ابراهیم جلیلی افزود: در پی این توافق با ترکیه مسیر ترانزیت دام زنده از ترکیه به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس را اجرایی نموده است ولی مراقبت از سلامت جامعه انسانی و حیوانی کشور از ضروریات است و باید با همکاری سازمان دامپزشکی برنامه ای برای نهایت مراقبت ها داشته باشیم.

جلیلی گفت: این سازمان در حال آماده‌سازی زیر ساخت‌ها برای تسهیل و جذب این جریان تجاری و همچنین ایجاد ارزش افزوده در این فرآیند است.

وی تاکید کرد که سازمان منطقه آزاد ماکو قصد ورود به این مسیر و جریان تجاری داشته و برای افزایش سهم خود از این حرکت ترانزیتی برنامه دارد.

 

مطالب رپورتاژ